خبرهای داغ:

شانزدهمین جشنواره تئاتر جوان در مرند برگزار می شود

تبریز- شانزدهمین جشنواره تئاتر جوان در مرند بهمن ماه سال جاری به کار خود پایان می‌دهد.
کد خبر: ۹۳۹۶۰۵۱
|
۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۲

به گرارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، در راستای سیاست های فرهنگی و هنری به هدف کشف و پرورش استعدادهای بالقوه و خلاق زمینه ای مناسب به منظور هدایت و حمایت از گروه‌های تئاتر شهرستان مرند ، به منظور جذب مخاطب و اشاعه هنر زنده و پویای نمایش بعنوان مطلوب ترین شاخصه زبان احساسات و عواطف بشری و نیل به رشد و بالندگی این هنر ماندگار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرند با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و انجمن هنرهای نمایشی استان شانزدهمین جشنواره را در دو بخش صحنه ای و خیابانی برگزار می کند.

موضوع و محورهای جشنواره به شرح زیر است:

دربخش های صحنه ای و محیطی(خیابانی)، عکس و پوستر تئاتر

موضوعات ویژه: امید و نشاط اجتماعی

سایر موضوعات: آسیب های اجتماعی شامل اعتیاد به فضای مجازی ، رعایت حقوق شهروندی و موضوع آزاد

بخش ویژه

سومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی و هفتصد شهید شهرستان مرند

شرکت کنندگان با اعلام آمادگی برای شرکت در بخشهای مختلف جشنواره متعهد به پذیرش مقررات جشنواره هستند و درصورت قبولی گروه در جشنواره پذیرش بدون قید و شرط تمامی قوانین و مقررات جشنواره از سوی سرپرست یا کارگردان الزامی می باشد و دبیرخانه اختیار هرگونه برنامه ریزی را برای خود محفوظ می داند.

ارائه مجوز کتبی نویسنده یا ناشر و مترجم از طرف کارگردان و گروه متقاضی حضور درجشنواره الزامی می باشد.

 متون نمایشی باید در جشنواره های منطقه ای ، استانی و کشوری سال های گذشته شرکت نکرده باشند.

متون نمایشی ایرانی وبومی از اولویت خاصی جهت انتخاب برخوردار خواهند بود، متون نمایشی خارجی اقتباسی نیز در جشنواره می توانند حضور داشته باشند.

متون برگرفته از شعار سال ، مضامین ملی و مذهبی ، حماسه دفاع مقدس و نیز توجه به مضامین امید و نشاط اجتماعی و اعتقادی و پرداخت به مسئله آسیب های اجتماعی از اولویت خاصی برخوردارند.

ضروری است گروه های شرکت کننده ۵ نسخه از متن نمایش خود را بصورت تایپ شده به همراه یک قطعه عکس پرسنلی جدید از کارگردان و تکمیل فرم حضور در جشنواره را به دبیرخانه جشنواره ارسال و یا تحویل دهند.

آثار تحویلی به دبیرخانه جشنواره هرگز عودت داده نخواهد شد .

گروه های راه یافته به مرحله نهایی ملزم به یک هفته اجرای عمومی نمایش خود هستند.

 تعیین زمان و مکان اجرای نمایش‌ها بر اساس امکانات موجود صورت خواهد گرفت.

 مواردی پیش بینی نشده در طول برگزاری جشنواره با توافق ادارات مناطق و دبیر جشنواره انجام خواهد شد.

 جـوایـز بخـش صحنـه ای برگزیده ی نویسندگی، کارگردانی ،بازیگری زن و مرد هر کدام ۱۰/۰۰۰/۰۰۰ریال، تقدیر نویسندگی، کارگردانی، بازیگری زن و مرد هر کدام ۵/۰۰۰/۰۰۰ ریال، برگزیده ی طراحی صحنه، آهنگسازی، طراح لباس هرکدام ۴/۰۰۰/۰۰۰ریال و جـوایـز بخـش خیـابـانی نیز برگزیده ی طرح و ایده، کارگردانی، بازیگری زن و مرد هرکدام ۴/۰۰۰/۰۰۰ریال ورودی هرگروه انتخاب شده به بخش مسابقه جشنواره با نظر هیات انتخاب آثار و دبیرخانه پرداخت خواهد شد.

مهلت ارسال متون تا ۱۵ آذر ماه ۱۴۰۰ اعلام نتایج اولیه آثار( متون) ۲۰ آذرماه ۱۴۰۰، بازبینی آثار هفته آخر دی ماه ۱۴۰۰، اجراهای جشنواره و آئین اختتامیه بهمن ماه ۱۴۰۰ همزمان با ایام ا… دهه مبارک فجر خواهد بود.

نشانی دبیرخانه جشنواره :مرند / میدان مادر / اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرند تلفن : ۶۱ ۶۶۶ ۴۲۲ (۰۴۱) همراه و واتساپ: ۰۲۱۲ ۸۲۷ ۰۹۱۴ است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار