نشست شورای معاونت بررسی و گفتمان‌سازی با موضوع « نقش نهضت استادی در جهاد تبیین» و با حضور معاونین بررسی و گفتمان‌سازی استان‌ها به صورت وبیناری در سالن شهید شهریاری سازمان بسیج اساتید کشور برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۹۶۵۴۱
|
۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، حسین عبدالهی‌فر معاون بررسی و گفتمان‌سازی سازمان بسیج اساتید کشور هدف بسیج در گام دوم انقلاب را عبور نظام از مرحله دولت اسلامی به جامعه اسلامی عنوان کرد.

وی افزایش کارآمدی نظام و ناکام گذاشتن دشمن در نومیدسازی مردم از دولت انقلابی و مردمی را از راهبردهای اساسی در گام دوم انقلاب بیان کرده و دو راهکار عملیاتی با عنوان جهاد مدیریتی و جهاد تبیین را در این مسیر معرفی کرد.

معاون بررسی و گفتمان سازی با اشاره به آنکه مشکلات مردم در شرایط تحریم جز با مدیریت جهادی حل نمی‌شود بیان کرد: زمانی که تهدید دشمن ایجاد نارضایتی مردم است، کمک به مردم جهاد در راه خداست. بدون مدیریت جهادی نمی‌توان از انقلاب در شرایط تهدید نیمه سخت دفاع کردترجمان اداره کشور توسط مردم یعنی شکل‌گیری مدیران جهادی.

عبداللهی‌فر در ادامه اداره کشور را جهاد در راه خدا دانستن، متوقف نکردن حل مسائل جامعه به بودجه و امکانات، تلاش برای حل مشکلات مردم را مبارزه با دشمن دانستن، ابتکار و خلاقیت در حل مشکلات مردم و مسائل پیش رو را از جمله موضوعات مطرح در تعریف مدیریت جهادی دانست.

بیان حقایق و روشن کردن اذهان جامعه، پاسخ به شبهه پراکنی دشمن و سوالات مردم بویژه جوانان، افشای برنامه و نقشه‌های دشمن از مواری بود که این استاد دانشگاه در تعریف چیستی جهاد تبیین به آن اشاره کرد.

وی عنوان کرد : هر جهادی اگر با جهاد تبیین همراه نباشد با شکست مواجه خواهد شد و اهمیت این موضوع به این دلیل است که جهاد اکبر بدون جهاد تبیین منجر به پیروزی دشمن در جنگ نرم می‌شود، جهاد کبیر بدون جهاد تبیین منجر به تبعیت از دشمن و تسلیم اراده او شدن و جهاد اصغر هم بدون جهاد تبیین شکست در مقابل هجمه نظامی دشمن را درپی خواهد داشت.

شورای تبیین

 

عبداللهی‌فر سپس بخش‌هایی از آخرین فرمان جهاد تبیین رهبر انقلاب در اربعین 1400  را بیان کرده و افزود: به گفته مقام معظم رهبری در قبال این حرکت گمراه کننده‌ای که از صد طرف به سمت ملت ایران سرازیر است و تاثیرگذاری بر افکار عمومی که یکی از هدف‌های بزرگ دشمنان ایران و اسلام و انقلاب اسلامی است وآن دچار ابهام نگه داشتن افکار و رها کردن اذهان مردم و بخصوص جوان‌هاست. حرکت تبیین خنثی کننده این توطئه دشمن و این حرکت دشمن استبه مسئله تبیین اهمیت بدهید خیلی از حقایق هست که باید تبیین بشود. امروز خوشبختانه میدان باز است برای انتشار افکار، امروز همه ما بایستی در این میدان حرکت کنیم؛ هر کدام به نحوی و با سهمی که در این راه داریم.

معاون بررسی و گفتمان‌سازی نهضت استادی بسیج چگونگی جهاد تبیین برگرفته از رهنمودهای مقام معظم رهبری طی چندسال گذشته را صحبت با مردم در جلسات عمومی، تشکیل حلقه‌های معرفتی با جوان‌ها، برگزاری نماز جمعه ، شنیدن سوالات مردم و پاسخگویی به آنان با استدلال محکم و روشن و تلاش در قانع کردن دل‌ها و ذهنها و پیروی از شیوههای اخلاقی با منطق قوی، سخن متین، عقلانیت و زینت عاطفه مطرح کرد.

روشن شدن حقیقت برای مردم، رفع فتنه و دعوا و اختلافات داخلی،  دوری از ایجاد فساد، سخن انتقادآمیزاما مایه تنبه و تشکر مسئولان شدن، ارائه راه حل و راهکار به مسئولان به‌دور از مصلحت اندیشی شخصی وهیاهو و جنجال داشتن و مطالعه کافی از جمله الزامات جهاد تبیین بود که عبداللهی‌فر به آن اشاره کرد.

 وی در خصوص نتایج جهاد تبیین گفت: این جهاد تبیین بود که سبب پیروزی مبارزات اسلامی شد و موانع انقلاب را برطرف کرد و امروز می‌بینیم که مردم را آگاه و در صحنه نگه داشته است و از صدمه به انقلاب جلوگیری می‌کند. این جهاد تبیین است که مانع انحراف و گمراهی می‌شود و موجبات پیشرفت و عدالت را فراهم می‌آورد. سلاح تحریف دشمن را کند می‌کند و از اذهان مردم بویژه جوانان ابهام زدایی خواهد کرد. جهاد تبیین موجب افزایش قدرت پیش بینی می‌شود و اجازه نمی‌دهد غرض‌ورزان به اهداف خود برسند.

انتهای پیام/

 
ارسال نظرات