شاهرود_دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود گفت: نیاز است امروز به جامعه کمک کنیم و از آسیب دیدگی فرهنگی جلوگیری کنیم که نتیجه تلفات در جبهه فرهنگی، در طلاق و شکایات توهین و افترا نمود پیدا می‌کند.
کد خبر: ۹۳۹۶۷۱۷
|
۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵

جنگ نرم تهدید بزرگ فرهنگی جامعه است/طلاب و توهین و افترا اثرات شبیخون فرهنگیبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام رضی پارسامنش در یادواره شهدای پایگاه امام هادی (ع) حوزه بسیج مساجد و محلات خاتم الانبیا (ص) در مسجد ابوالفضل بین النهرین شاهرود در سخنانی با بیان اینکه شهدای ما دارای حیات و زندگی در عالم برزخ به نص صریح قرآن هستند، به تفسیر علامه طباطبایی در خصوص آیه (ولا تحسبن الذین قتلو فی سبی الله...) اشاره کرد و افزود: علامه طباطبایی نکته‌ای می‌فرماید که در عالم برزخ شهید عندربهم یورزقون است و رزق می‌گیرد و می‌تواند موثر در زندگی ما باشد.
او با بیان اینکه در ادامه آیه اشاره دارد شهید از یاران خود یاد می‌کند و بشارت می‌دهد، گفت: شهید حیات ویژه دارد که در دنیای ما می‌تواند موثر باشد و شهدا برکات و آثارشان در دنیای مادی ما اثر دارد.
دادستان عمومی و انقلاب شاهرود، هدف از این جلسات بسیار مقدس و ارزشمند و الزامی در هر منطقه و مسجدی را یاد و نام شهیدان که ذکر خداست عنوان کرد و افزود: عرفا یکی از راه‌های رسیدن به آرامش درونی و معبود را دائم الذکر بودن می‌دانند و باید در هر لحظه به یاد خدا در اعمال و رفتار خود باشیم که شهدا اینگونه بودند.
پارسامنش با تاکید بر اینکه جلسات یاد و نام شهدا ذکر است، ادامه داد: میز و قلم ما مسئولین در جایی است که خون و جایگاه شهید است که خداوند برای شهید توصیف کرده قرار دارد و مسئولیت برای ما سنگین است که این جایگاه را شهدا برای ما فراهم کردند و ما باید خدمت بی منت برای مردم داشته باشیم.
او با بیان اینکه در مشی حکومتی ما الگو امیرالمومنین علی (ع) است که خدمت گذاری به مردم را اولویت اول قرار داد و حکومت صرف بی ارزش و اهمیت است.
دادستان شاهرود مجالس شهدا را تذکره برای همگان عنوان کرد و با اشاره به دوران گذشته و حال کشور، گفت: از جایی‌که آمریکا می‌آمد در کاخ پادشاه ما تصمیم می‌گرفت، امروز به جایی رسیده ایم که ناو هواپیمابر آمریکایی را تحقیر و انگلیسی‌ها را اسیر میکنیم و عزت و افتخار است.
او با تاکید بر اینکه امروز به مرحله‌ای رسیدیم که تعیین تکلیف برای خود و همسایگان خود می‌کنیم، ادامه داد: مقام معظم رهبری با درایت خود عرصه جنگ فرهنگی و شبیه خون فرهنگی و فضای مجازی و رسانه‌ای را اولویت قرار دادند.
پارسامنش اضافه کرد: تاثیر جنگ فرهنگی در خانواده‌های متدین امروز نمود بیشتری دارد و اگر بسیجی و سپاهی ما لب مرز بودند نمی‌گذاشتند دشمن خارجی وجبی از خاک ما را بگیرد، اما الان نفوذ نرم است.
او با تاکید بر آگاهی بخشی به جوانان و اغنا سازی آنان در جنگ نرم، گفت: در این عرصه باید فعالیت کرد و با کمک گیری از فعالان فرهنگی و موثرین با توجه به سخن رهبر انقلاب که اگر رهبری نبودم در فضای مجازی بودم، این جنگ را به نفع خودمان مدیریت کنیم.
دادستان شاهرودبا تاکید بر اینکه اگر در این جنگ شبیخون بخوریم تلفات و آسیب بیشتر داریم، افزود: مسئولین فرهنگی باید برنامه ریزی اجرایی داشته باشند چرا که هر چند دستگاه قضایی با اهرم‌های سخت و خشن ورود کند، اما قطعاً اثرگذاری واقعی ندارد و عرصه جنگ نرم است و محل فعالیت جهادگران و موثرین است که به جبهه فرهنگی کمک کنند تا به سلامت از این نبرد نیز عبور کنیم.
او با تاکید بر اینکه نیاز است امروز به جامعه کمک کنیم و از آسیب دیدگی فرهنگی جلوگیری کنیم، اظهار کرد: نتیجه تلفات در جبهه فرهنگی، در طلاق و شکایات توهین و افترا که بسیار است نمود پیدا می‌کند و این‌ها تلفات فرهنگی است.
در این مراسم عباس اکبریان به روایتگری و محمدرضا اسلامی به مدیحه سرایی پرداختند و در پایان از ایثارگران بسیجی و بسیجیان فعال پایگاه و ورزشکاران با حضور مسئولین تقدیر به عمل آمد.
در این مراسم که به یاد و نام ۳۷ شهید منطقه بین النهرین از جمله سرداران شهید محمد شعبانی اصل، حسین غنیمت پور، غلامحسین بسطامی و محمد لطفی برگزار شد، امام جمعه، دادستان و ریاست دادگستری شهرستان، رئیس شورای اسلامی شهر شاهرود و جانشین سپاه ناحیه شاهرود و اقشار مختلف مردم و خانواده شهدا و ایثارگران و بسیجیان حضور داشتند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها