تبریز- حجت‌الاسلام حریزاوی فرهنگ را پدیده‌ای مرکب دانست و افزود: وظیفه ما در فعالیت‌های فرهنگی گفتمان سازی و جریان سازی است یعنی فرهنگ باید به مطالبه‌ای عمومی تبدیل شود.
کد خبر: ۹۳۹۷۱۰۱
|
۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۲

به گزارش خبرگزاری  از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی روز پنجشنبه در ارتباط تصویری با همایش اصلاح ساختارهای فرهنگی کشور در تبریز، اظهار کرد: موضوع بازسازی انقلابی ساختار فرهنگ و رسانه کشور، دغدغه‌ای است که رهبر فرزانه انقلاب در این دولت مطرح کرده‌اند چراکه ساختار فرهنگی کشور دچار یک ناکارآمدی بوده و در حال درجا زدن است.

وی با بیان اینکه ما به عنوان متولیان انقلاب باید به وظیفه خود عمل کنیم و برای تحقق منویات و مطالبات رهبری تلاش کنیم، افزود: دولت به این موضوع معتقد است که باید در زمینه فرهنگی کار کرد و برنامه داشت و با جدیت اهداف و برنامه‌ها را جلو برد.

وی فرهنگ را پدیده‌ای مرکب دانست و افزود: وظیفه ما در فعالیت‌های فرهنگی گفتمان سازی و جریان سازی است یعنی فرهنگ باید به مطالبه‌ای عمومی تبدیل شود.

وی ادامه داد: عموم فعالان فرهنگی و عاقله منتشره انقلاب اسلامی اعم از جامعه روحانیت و مداحان و مبلغان، هنری‌ها، ورزشی‌ها، قرآنی ها و رسانه‌ای‌ها باید این مطالبه را تبدیل به گفتمان کنند تا مؤثر واقع شود.

حجت الاسلام حریزاوی همچنین تاکید کرد: این خواسته آیت الله خامنه ای از دولت در خصوص اصلاح ساختارهای فرهنگی کشور همچنین باید توسط نخبگان مطالبه شود و این ساختار فرسوده فرهنگی کشور باید به روز رسانی شود و در این راستا مردم نیز پای کار آمده و فعالیت داشته باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها