حجت الاسلام سلیمانی:

میرزا کوچک خان جنگلی مرد دین و عمل بود

مسئول نمایندگی در ناحیه میبد:میرزا کوچک خان جنگلی مرد دین و تنهایی بود که در آن زمان به تنهایی به دو قدرت بزرگ جهانی یک «نه» بزرگ گفت، هم به شوروی هم به انگلستان
کد خبر: ۹۳۹۷۱۲۶
|
۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، حجت الاسلام سلیمانی به مناسبت سالروز شهادت میرزا کوچک خان گفت: میرزا کوچک خان انقلاب جنگل و همه‌ی مظاهر آن را از دریچه‌ی اندیشه‌های سیاسی که از اسلام آموخته بود، او یک باره دست به قیام مسلحانه نزد، همه‌ی راه‌ها را امتحان کرد و پس از یأس وارد عمل و مردانه پا به صحنه‌ی کارزار نهاد.
ایشان شاهد به توپ بسته شدن مجلس شورای ملی، توسط محمد علی شاه و تحصن علما در سفارت عثمانی بود. او به امید نجات مشروطه به مجاهدین پیوست و در فتح قزوین شرکت کرد و با مشاهده‌ی اعمال خلاف بعضی از مجاهدین به وطن خود رشت بازگشت، اما بار دیگر به مجاهدین پیوست و در فتح تهران شرکت کردند و با قوای استبداد جنگید.
علی رغم تلاشی که در تحریف چهره‌ی میزرا انجام شده، به شهادت تاریخ، ایشان از مجاهدان مشروطیت و و وفادار به اسلام بود. سخت به اتحاد جهان اسلام عشق داشت. تاخت و تاز‌های خارجی در صحنه‌ی سیاست و اقتصاد کشور و سیاست بازی عناصر منافق و خود فروخته، وضع آشفته گیلان و بی کفایتی دولتمردان، انگیزه‌هایی بود که این روحانی جوان، حساس و دلسوخته را به میدان سیاست و به صحنه‌ی کارزار کشاند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار