انتقاد امام جمعه شهرقدس، از عملکرد بهزیستی شهرستان/ دولت و مجلس به استخدام 3 درصدی معلولین اقدام‌کنند

حجت الاسلام جوکار، عملکرد بهزیستی شهرستان قدس را مورد نکوهش قرار داد و گفت: این اداره خدمات خاص به مددجویان ارائه نمی دهد و لازم است حق معلولین در جامعه رعایت شود.
کد خبر: ۹۳۹۷۲۰۴
|
۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج: حجت الاسلام والمسلمین جوکار امام جمعه شهرقدس در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و توجه بیشتر به شناخت بیشتر بندگان شایسته خداوند، با بیان اینکه از جمله ویژگی‌های عبادالرحمن عبادت شبانه و تواضع است، اظهار کرد: پایبندی و رعایت قانون یکی از جلوه‌های تقواست و قانون وسیله داوری و تعیین کننده حدود است و اگر در جامعه‌ای مراعات شود هیچ گاه مشکلی بوجود نخواهد آمد.

وی گفت: طبق فتوای علمای دین، مخالفت با قانون حرام است و مسوولیت نسبت به رعایت قانون در اولویت هستند و برای راهگشایی و حل مشکلات مردم از قوانین استفاده کنند و برای مردم توسط قانون بن بست ایجاد نکنند. 

خطیب نماز جمعه شهرقدس با اشاره به روز معلولین افزود: معلولین از مسوولین و مردم انتظار توجه نسبت به آنها و توانمندی‌های آنها را دارند و لازم است حق معلولین در جامعه رعایت شود و اداره بهزیستی شهرقدس خدمات خاص به مددجویان ارائه نمی‌دهد و باید بهتر زیستن توسط این نهاد انجام شود و دولت و مجلس باید در استخدام ۳ درصدی معلولین اقدام کنند و این مطالبه از تریبون نماز جمعه اعلام میشود. 

وی با اشاره به همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس و نقش آفرینی دانشجویان در برگزاری نماز جمعه بیان کرد: دانشجوی امروز آگاه، مطالبه گر، عدالتخواه و با بصیرت است و اجازه نمی‌دهد انحرافات وارد دانشگاه شود و از مسیر آرمان‌گرایی و حقیقی منحرف شود.  

حجت‌الاسلام جوکار گفت: مصلی نمازجمعه به عنوان قلب فرهنگی شهر، مرکز فعالیت نوجوانان، جوانان و کودکان شده و فعالیت‌های مختلف آموزشی، فرهنگی و کارگاهی، خدمات محرومیت زدایی و بهداشتی و درمانی انجام می‌شود و در طول هفته جریان فرهنگی را به تکاپو در آورده است.

وی در خصوص مکتب انقلاب اسلامی افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مردمی سازی تبلیغات با محوریت مساجد و تشکل‌های مردمی و با به کار گیری خلاقیت و ابتکارات از نظرات جوانان استفاده کند. 

امام جمعه شهرقدس گفت: در راهبری دولت اسلامی در سال جدید باید از فرصت ایجاد شده جبهه انقلابی اسلامی جهت تبیین مکتب انقلاب اسلامی بیشتر استفاده کرد و در جهاد تبیین باید همه حوزویان و دانشگاهیان نقش آفرینی داشته باشند تا فاصله میان کارگزاران نظام با مردم و جبه انقلاب اسلامی کمتر شود و این اقدام با استفاده از نقشه راه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان قدس در روزهای آینده شاهد اقدامات اثر گذار و انقلابی خواهد بود و ضمن قدردانی از سرپرست فرمانداری قدس نسبت به جلوگیری از نصب بنرهای تبریک، گفت: امروز نیازمند تشکیل جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی هستیم و مسوولان به‌جای نصب بنرهای شخصی، شهر را مزین به بنرهای شهدا و تعظیم شعائر الهی کنند. 

حجت الاسلام جوکار با اشاره به مذاکرات خاطر نشان کرد: تصمیمات کشور مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری و بر اساس منطق مقاومت انقلابی و گفتمان گرفته می‌شود و در مقابل دشمن کوتاه نیامده و مذاکره براساس عقلانیت، عزت، حکمت و مصلحت انجام خواهیم شد و تا دشمن دست از مواضع استکباری برندارد مذاکرات نتیجه نخواهد داشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار