خبرهای داغ:
امام جمعه پاوه گفت: همه افراد جامعه بنابه توانی که دارند به مردم کمک و خدمت کنند چرا که خدمت به مردم بیشتر از اعتکاف و نمازهای سنت ثواب دارد.
کد خبر: ۹۳۹۷۲۷۹
|
۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، ماموستا ملاقادر قادری در خطبه های نماز جمعه این هفته پاوه که با رعایت تمام شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد، افزود: برکات و ثواب اعتکاف و نمازهای سنت فقط شامل حال فرد می شود اما خدمت به مردم جنبه عمومی دارد .
وی با گرامیداشت هفته معلولان ادامه داد: بر اساس دین ، اخلاق و مسئولیت های اجتماعی و انسانی نباید نسبت به معلولین و برآورده کرده نیازهای آنها بی تفاوت باشیم .
امام جمعه پاوه گفت: بسیاری از معلولین علیرغم همه محدودیت ها، مدارج علمی و افتخار آفرینی کسب کرده اند بنابراین ضرورت دارد دولت بیشتر به آنها توجه کند و در جامعه عزیز شمرده شوند.
ماموستا قادری با بیان اینکه اصلاح ذات بین از دستورات قرآنی است و در این راه نباید از هیچ تلاشی دریغ کنیم تصریح کرد: خون صلح یکی از سنت های پیامبر(ص) است که هنوز در مناطق کردنشین زنده است.
وی اظهار داشت: سنت عفو و گذشت و ببخش هنوز در منطقه اورامانات زنده است اما ضرورت دارد روحانیون در مراسم های خون صلح سنت های پیامبر(ص) و دین را حفظ کنند و به هر قیمتی آن را لکه دار نکنند.
خطیب جمعه پاوه اضافه کرد: اگر ۱۱۴ سوره قرآن را به صورت اجمالی بررسی کنیم ، متوجه خواهیم شد بشارت ، مژده و تشویق بر توبیخ و انذار مقدم تر است و بر اساس نص صریح قرآن نیز ، پیامبر ما رحمت للعالمین است.
ماموستا قادری افزود: در عصر ما با توجه به وجود رسانه ها ، فضای مجازی و گسترش ارتباطات، روحانیون باید ٨۰ درصد موعظه ها و خطبه های خود را به تشویق و بشارت مردم معطوف کنند.
امام جمعه پاوه با اشاره به اینکه پروردگار مامهربان و بخشنده و رحمت های الهی نیز فراوان است تصریح کرد: انسان در طول حیات خود با گناه و خطا مواجه می شود اما بر اساس آیات قرآن از رحمت خداوند مایوس و ناامید نشویم و استغفار و توبه انجام دهیم تا رحمت الهی شامل حال ما شود.
ماموستا ملاقادر قادری بیان داشت: متاسفانه امروز دروغ به شیوه های مختلف در جامعه مرسوم و تعهد و صداقت کمرنگ شده و ضرورت دارد در این مسیر حرکت نکنیم .

ارسال نظرات