وجود ۵۹۰ هکتار بافت فرسوده در استان اردبیل

۵۹۰ هکتار بافت فرسوده در استان اردبیل وجود دارد که ۷۰ هزار نفر در این محدوده سکونت دارند.
کد خبر: ۹۳۹۷۵۸۳
|
۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴

وجود ۵۹۰ هکتار بافت فرسوده در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، رئیس اداره نظارت بر اجرای طرح‌های مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی استان با بیان این مطلب گفت: ۱۵ محله نیز به عنوان سکونتگاه غیررسمی در استان شناسایی شده است که ۱۲۰ هزار نفر نیز در این محلات ساکن بوده و زندگی می‌کنند.

محمد زارع حسین زاده با بیان اینکه در مجموع ۱۹۰ هزار نفر در بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی استان اردبیل ساکن هستند، افزود: در محلات هدف علاوه بر آسفالت ریزی، جدول گذاری و پازل کاری احداث سالن‌های ورزشی، توسعه پارک، تفرجگاه و ساخت واحد‌های آموزشی در حال انجام است.

وی هدف اصلی را توانمندسازی اقتصادی و فرهنگی ساکنان این مناطق بیان کرد و گفت: طرح‌های بازآفرینی و احیای بافت فرسوده با حمایت وزارت راه و شهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری در حال انجام است که با سفر مکرر مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری تامین و تخصیص اعتبار انجام شده است.

رئیس اداره نظارت بر اجرای طرح‌های مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی استان اردبیل روند احداث سالن ورزشی شهید انور فرخی را در محله ایران آباد و در زمینی به مساحت دو هکتار یادآور شد و بیان کرد: این پروژه در سه فاز در حال اجراست که شامل رشته‌های فوتسال، والیبال و هندبال است که با کفپوش مناسب و نصب ضربه گیر در دیوار، سکوی تماشاگر و سیستم گرمایشی مدرن گرماتاب اجرایی و عملیاتی شده است.

محمد زارع حسین زاده احداث ساختمان کلانتری گلمغان را با هدف تامین امنیت این منطقه اعلام کرد و گفت: این پروژه در زیربنای ۶۵۰ متر از سال ۹۸ در مرحله احداث است که هم اکنون با پیشرفت ۹۵ درصد در حال تحویل به دستگاه بهره بردار قرار دارد.

وی با اشاره به توسعه پارک محله ملایوسف به مساحت یک هکتار اضافه کرد: در کنار پارک ساختمان فرهنگی شامل سالن‌های آموزش تئاتر، نگارخانه و زمین بسکتبال، تنیس، مسیر پیاده روی، فضای سبز و جای نشیمن عملیاتی شده است.

وی گفت: در سال گذشته بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان اعتبار و امسال نیز ۵ میلیارد تومان منابع برای این پروژه در نظر گرفته شده تا ارتقای کیفی شهروندان را در مناطق شاهد باشیم.

ارسال نظرات