شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان تهران با صدور بیانیه‌ای به مناسبت 16 آذر اعلام کرد که مجلس باید قانون شفافیت را بدون فوت وقت تصویب کند تا حاشیه‌های امن مفسدین از بین برود.
کد خبر: ۹۳۹۷۸۲۴
|
۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹

 به گزارش  خبرگزاری بسیج، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان تهران به مناسبت 16 آذر بیانیه‌ای صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

أصحابُ المَهدِیِّ شَبابٌ لا کُهولٌ فیهِم إلاّ مِثلَ کُحلِ العَینِ وَالمِلحِ فِی الزّادِ وَأقَلُّ الزّادِ المِلحُ .

یاران مهدى (عج) جوان‌اند و کهنسالان، در میان آنان، اندک‌اند، مانند سرمه در چشم و نمک در زاد و توشه، که کم‌ترین قسمت توشه، نمک است.

۱۶ آذر 1332، بی آن‌که هنوز دوره انقلاب اسلامی را درک کرده‌باشند، جوانانی به دفاع از استقلال کشورشان برخاستند و ۳شهید قربانی آرمان استکبارستیزی کردند. و این سرآغاز ابراز وجود جنبش دانشجویی در این مرز و بوم بود. و پس از آن هم علی‌رغم خفقان دوره استبداد سیاه پهلوی، چه جان‌ها و جوان‌هایی که زندان و اعدام و شکنجه را تحمل کردند اما آرمان خود را رها نکردند تا انقلاب اسلامی به ثمر رسید. و باز بزرگ‌ترین حرکت ضد استکباری پس از پیروزی نهضت اسلامی از دل جنبش دانشجویی جوشید. و خود انقلاب در انقلاب و بزرگ‌تر از انقلاب اول شد و در کم‌تر از یک‌سالگی انقلاب، لانه جاسوسی توسط جنبش‌ دانشجویی خط امام تسخیر شد. دفاع مقدس نیز دانشجویان بسیاری را پای درس خود نشاند و از آنان درس‌ها به یادگار گذاشت که شهید علم‌الهدی سرآمد آنان بود.

امروز و در میانه میدان جنگ اقتصادی، نیاز نظام اسلامی به همین جنبش‌های مسلمان دانشجویی کم‌تر از آن روزها نیست. پیوند صنعت و دانشگاه که مطالبه دائمی رهبری از دانشگاه است، این‌بار می‌تواند سنگر جدید استکبار ستیزی این جنبش باشد که پیروان آن پیشینه افتخار آفرین در پیش روی خود دارند.

جنبش دانشجویی اما در این راه درازی که آمده فقط کنش‌گر نبوده‌است. بلکه مسائل محلی و ملی و بین‌المللی را یک‌به‌یک احصا کرده و برای رفع آن از دستگاه‌های مربوطه پیگیری کرده‌است و اینک از مجلس مطالبه می‌کند که قانون شفافیت را بی فوت وقت تصویب کند تا حاشیه‌های امن مفسدین از بین برود.

دولتِ انقلابیِ تازه‌نفس با سرعتی بیش از آن‌چه که هست، موانع تولید را رفع کند و با دیپلماسی اقتصادی زمینه‌های جهش اقتصاد را فراهم کند.

در روابط خارجی نیز باید با حمایت از جبهه جهانی مقاومت، مکتب شهید سلیمانی دنبال شود.

شورای تبین مواضع استان تهران ضمن گرامی داشت این روز دانشجویان، اساتید، احاد جامعه را به پاسداشت اهداف این جنبش اصیل و زنده نگه داشتن آن رهنمون می‌سازد.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان تهران - آذر1400

 

ارسال نظرات