آیت‌الله علم الهدی:

روحانیت همان هدایت الهی است/نباید از روحانیت جدا شد

آیت‌الله سید احمد علم الهدی در جمع بسیجیان ناحیه عمار مشهد با اشاره به اینکه اسلام منهای روحانیت مثل طب بدون طبیب است، تأکید کرد: نباید از روحانیت جدا شوید و در مقابل روحانیت قد علم کنید چراکه روحانیت همان هدایت الهی است.
کد خبر: ۹۳۹۸۰۷۸
|
۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، امام‌جمعه مشهد در جشنواره مالک اشتر ناحیه عمار در جمع بسیجیان و ائمه جماعت مساجد این ناحیه تأکید کرد: از حضور روحانیت بهره بجویید و به روحانیت نیز توصیه می‌کنم که از حضور جوانان در توسعه دین بهره ببرند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: جدایی از جریان روحانیت برای انسان‌هایی که می‌خواهند به مردم خدمت کنند و آن‌ها را ارشاد کنند، ممکن نیست.

وی بابیان اینکه در زمان شاه عده‌ای این سخن را رواج داده بودند که اسلام منهای روحانیت باشد، اظهار کرد: امام در روز چهلم رحلت آقا مصطفی خمینی در پاسخ به کسانی که این سخن را رواج داده بودند، گفتند: «اسلام منهای روحانیت مثل طب بدون طبیب است» پس روحانیت همان هدایت الهی است که باید در هر جامعه باشند تا مردم را از گمراهی نجات دهند.

آیت‌الله علم الهدی بیان کرد: ممکن است در برهه‌ای از زمان انسان مسیر خود را پیدا کند و جلو برود اما وقتی به چندراهی برسد، مسیر را گم می‌کند و باید از ابزار هدایت که همان روحانیت‌اند بهره ببرد.

وی یادآور شد: با همه روحیه فداکاری و ایثاری که دارید، نباید از روحانیت جدا شوید و در مقابل روحانیت قد علم نکنید چراکه روحانیت جریان وافر و غنی هست که در افراد در رنگ‌ها و شکل‌های مختلف وجود دارند و اگر از رفتار من و عمل من درجایی خوشتان نیامد به سراغ دیگر روحانی بروید.

وی در پایان از امام جماعت و روحانیت خواستار شد: نسبت به جوانان و جذب آنان کوشا باشند و از این نیروی جوان بهره ببرند.

امام‌جمعه مشهد گفت: همان‌طور که از صدر اسلام تا آلان هر حرکتی با اعتماد به جوانان صورت گرفت است، با جوانان ارتباط خوبی برقرار کنیم و بین پایگاه و امام جماعت تلفیقی صورت پذیرد تا وظایف به‌خوبی انجام شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها