سازمان سنجش در اطلاعیه‌ای هشدار داد که برخی از افراد سودجو با ارائه گواهی‌های جعلی قبولی در دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی، از طریق شبکه های اجتماعی و ایمیل‌های جعلی، درصدد کلاهبرداری هستند.
کد خبر: ۹۳۹۸۴۱۴
|
۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه‌ای نسبت به کلاهبرداری از داوطلبان آزمون‌های سراسری با استفاده از گواهی‌های جعلی قبولی در دانشگاه‌ها هشدار داد.

در این اطلاعیه آمده است: به اطلاع تمامی داوطلبان آزمون‌های سراسری می‌رساند، پیرو اخبار و اطلاعات دریافتی، برخی از افراد سودجو با ارائه گواهی‌های جعلی قبولی در دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی، از طریق شبکه‌های اجتماعی و یا ایمیل‌های جعلی، درصدد کلاهبرداری از تعدادی از هموطنان و متقاضیان ورود به دانشگاه بوده‌اند.

ضمن هشدار به داوطلبان و خانواده‌های آنان، موارد زیر را به آگاهی می‌رساند:

۱- برای اطلاع متقاضیان آزمون‌ها، اسامی پذیرفته شدگان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، منحصراً از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌شود.

۲- سازمان سنجش آموزش کشور، اسامی پذیرفته شدگان نهایی تمامی آزمون‌ها را به صورت رسمی و مستقیم در پرتال دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی بارگذاری کرده و امکان هیچ گونه ثبت نام دیگر، غیر از سیستم اعلام رسمی این سازمان وجود ندارد.

۳- سازمان سنجش کشور هیچگاه از طریق ایمیل و یا پیامک، گواهی قبولی و یا گواهی به منظور ثبت نام در دانشگاه برای داوطلبان و متقاضیان صادر نمی‌کند.

داوطلبان در هنگام مواجهه با این افراد کلاهبردار، مراتب را از طریق آدرس الکترونیکی: hefazatazmon@sanjesh.org ، به مرکز حراست و حفاظت آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور اطلاع دهند.

ارسال نظرات