رئیس اداره منابع طبیعی گناباد خبر داد:

دانش آموزان گنابادی همیار طبیعت می‌شوند

رئیس اداره منابع طبیعی گناباد از برگزاری کارگاه آموزشی ترویجی ویژه دانش آموزان به‌عنوان همیار طبیعت درراستای پویش ملی مردمی نهال‌کاری به‌ویژه در مناطق کویری در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۹۸۸۴۲
|
۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی در گناباد محمدرضا نخعی برگزاری کارگاه آموزشی ترویجی ویژه دانش آموزان به‌عنوان همیار طبیعت این شهرستان را درراستای پویش ملی مردمی نهال‌کاری برشمرد و اظهار کرد: آشنا نمودن دانش آموزان با عملیات بذرکاری، نهال‌کاری، نهادینه نمودن فرهنگ حفظ و احیاء عرصه‌های منابع طبیعی از سنین کودکی و نوجوانی از مهم‌ترین اهداف این طرح به شمار می‌رود.

وی افزود: در این کارگاه آموزشی ترویجی 80 دانش‌آموز (فراگیر) از مدرسه ابتدایی امام رضا (ع) بیدخت گناباد با مراحل مختلف کاشت نهال آشنا شدند.  

رئیس اداره منابع طبیعی گناباد اضافه کرد: در این پویش پس از برگزاری کارگاه آموزشی ترویجی برای همیاران طبیعت دانش‌آموز، مرحله کاشت بذر در گلدان، نحوه مراقبت و آبیاری، استقرار اولیه نهال‌ها و نهایتاً نهال‌کاری گلدان‌ها به‌وسیله آنان در طبیعت کاشته می‌شود.

 نخعی هدف از برگزاری این کارگاه را آشنایی  دانش آموزان از سن کودکی و نوجوانی به اهمیت درخت، درختکاری، حفظ و مراقبت از آن و فواید درخت به‌ویژه در مناطق کویری برشمرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار