مدیرعامل بنیاد احسان:

حضور گروه های جهادی در مناطق محروم دسیسه های دشمنان را خنثی می کند

مدیرعامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با اشاره به اینکه حضور گروه های جهادی در مناطق محروم دسیسه های دشمنان را خنثی می کند، گفت: عمق محرومیت های کشور ناشی از کم توجهی های مربوط به گذشته زیاد و گسترده است که هرچه در این زمینه کار شود، باز هم کم است.
کد خبر: ۹۳۹۹۴۲۶
|
۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، سعید سلیمانی  "مدیرعامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره)  " در آیین اهدای جهیزیه و اقلام گرمایشی به نیازمندان ایلام و در راستای کنگره ملی سه هزار شهید استان اظهار داشت: کشورمان درگیر جنگ نرم از سوی معاندان و دشمنان است تا بین مردم و نظام گسست اجتماعی و ناامیدی ایجاد کند.

وی یادآور شد: درحالی که حضور گروه های جهادی در نقاط محروم و خدمات رسانی خودجوش به نیازمندان خنثی کننده این دسیسه بوده است.

وی اضافه کرد: حرکت و اقدامات گروه های جهادی در راستای بیانیه گام دوم انقلاب شدت بیشتری گرفته است.

مدیرعامل بنیاد احسان ادامه داد: توزیع یک هزار تن گوشت گوسفندی، ۶ هزار بخاری و آبگرمکن و سه هزار سری جهیزیه تا پایان سال جاری در کشور توسط بنیاد احسان برنامه ریزی شده است.

سلیمانی افزود: روش شناسایی جامعه هدف گروه های جهادی، نهادهای حمایتی، موسسات خیریه و سمن های مردم نهاد در مناطق حاشیه شهرها و روستاهاست.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در ایلام هم گفت: فعالیت های بنیاد احسان از زیرمجموعه های ستاد اجرایی در استان هم تراز اهداف انقلاب و بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب است.

محمد زارع یادآور شد: ستاد اجرایی فرمان امام در سه بخش بنیاد برکت، بنیاد احسان و ۱۵ خرداد به مردم استان خدمات رسانی می کند.

وی افزود: ایجاد ۶ هزار شغل با توزیع ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار، فعال کردن ۲۰ بنگاه اقتصادی با تزریق سرمایه ۱۰۰ میلیارد تومان، آبرسانی به روستاها و پایانه مرزی مهران ساخت ۳۵ باب مدرسه، ۱۰ خانه عالِم و ۲۰ مسجد از جمله اقدامات این بنیاد در ۲ سال گذشته بوده است.

زارع ادامه داد: خدمات رسانی به نیازمندان و مناطق محروم، توزیع ۲۰۰ هزار بسته معیشتی، ۱۲ هزار بسته نوشت افزار، تامین جهیزیه، خدمات رسانی به زائران اربعین از جمله فعالیت های بنیاد احسان در استان ایلام طی سال های اخیر است.

وی در مورد اقدامات بنیاد ۱۵ خرداد هم توضیح داد: این نهاد در زمینه سلامت خانواده و ناباروری زوجین، توزیع ۸۰ دستگاه ویلچر به معلولان زیر ۱۴ سال بهزیستی، همکاری در تهیه دستگاه آنژیوگرافی و تامین مبلغ ۱۵ میلیارد ریال، غربالگری چشم کودکان با همکاری بهزیستی را در استان ایلام انجام داده است.

وی ضمن اینکه خواستار حمایت از گروه های جهادی شد، به وجود برخی مشکلات و نیازها در استان از جمله تامین آب شهرستان های هلیلان و چوار، احداث موکب دائمی در پایانه مرزی مهران، افزایش سرانه ورزشی در محلات و مدارس اشاره کرد که نیازمند پیگیری توسط ستاد اجرایی و بنیاد احسان است.

وی ادامه داد: تا پایان سال با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام، سپاه و کمیته امداد ۴۰۰ جهیزیه به نوعروسان جامعه هدف اهدا شود.

در این آیین که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، جانشین فرمانده سپاه، معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی برگزار شد، ۷۶ سری جهیزیه به ارزش ۱۴ میلیارد و ۴۰۰ ریال، ۱۸۰ قلم کالای گرمایشی و اهدای ۲۰ تن گوشت بین مادران و کودکان دارای سوءتغذیه بین نیازمندان و جامعه هدف توزیع شد.

همچنیت در این آیین از تعدادی گروه های جهادی برتر و فعال استان تجلیل به عمل آمد.

استان ایلام دارای یک هزار گروه جهادی است.

اخبار مرتبط
ارسال نظرات