گفتگو خبرنگار بسیج باحافظ کل قرآن؛

رفتار حافظان بهترین مشوق دیگران به قرآن است

نخبه بسیجی و حافظ کل قرآن در گفت و گو با خبرنگار بسیج گفت:رفتار حافظان قرآن بهترین مشوق دیگران به قرآن است.
کد خبر: ۹۴۰۰۶۷۱
|
۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ خبرنگار بسیج گفتگویی با یکی از نخبگان بسیج و حافظ کل قرآن در شهرستان کیار انجام داده که با هم مرور می کنیم.

لطفا خودتان را معرفی کنید؟ اینجانب زهره میری از اهالی روستای خراجی،دارای مدرک سطح سه حوزه علمیه می باشم و در خانواده مذهبی و انقلابی متولد شده ام.

از چند سالگی وارد عرصه قرآنی شدید؟ از کودکی در کلاس‌های قرآنی به صورت پراکنده شرکت می کردم اما به صورت تخصصی حفظ ترتیبی کل قرآن را از ۱۸ سالگی شروع نمودم .

چند سال است که در زمینه قرآنی فعالیت دارید؟ الان ۱۶ سال است که در این زمینه با ارزش فعالیت دارم.

چند جز از قرآن را حفظ کرده اید؟ با عنایت خداوند بزرگ بنده حافظ کل قرآن کریم هستم.

عواملی که موجب شد که شما وارد زمینه قرآن بیان کنید؟ تربیت و رشد در خانواده قرآنی و الگوگیری از پدرم که به تلاوت قرآن مجید و فهم آیات کلام وحی اهمیت زیادی داشتند.

تاثیر قرآن را در زندگی بیان کنید؟ آرامش قلبی، ایجاد برنامه منظم در زندگی، داشتن هدف در زندگی، تاثیر در اخلاق و برخورد انسان با دیگران و خلاصه برکات مادی و معنوی بسیاری در زندگی فردی و اجتماعی حافظین و قاریان دارد.

مشوق اصلی شما در این زمینه چه کسی بوده است؟مشوق اصلی من خانواده و بعد از آن اساتید با تجربه در این زمینه بوده اند.

کدام یک از سوره های قرآن را بیشتر دوست دارید؟سوره مبارکه لقمان را به خاطر نکات اخلاقی ظریفی که در این سوره به آنها اشاره شده است بیشتر دوست دارم.

آیه ای از قرآن که در زندگی خود بیشتر به کار می‌برید کدام آیه می باشد؟بخشی از آیه ۴۳ سوره مبارکه اعراف"  الحَمدُ لِلَّهِ الَّذي هَدانا لِهٰذا وَما كُنّا لِنَهتَدِيَ لَولا أَن هَدانَا اللَّهُ " سپاس خدای را که ما را هدایت کرد به این مسیر و قطعاً ما به این مسیر هدایت نمی شدیم اگر خدا هدایتمان نمی کرد.

اگر شما بخواهید کسی را در این زمینه تشویق کنید چه کاری انجام می دهید؟ براساس فرمایش حضرت امام جعفر صادق علیه السلام " کُونُوا دُعَاةً لِلنَّاسِ‌ بِغَیْرِ أَلْسِنَتِکُمْ " هیچ چیز جز رفتار و عمل یک حافظ  و قاری قرآن نمی تواند دیگران را به حفظ و تلاوت آیات قرآن مجید تشویق کند.

چند سال است که مربی گری قرآن را به عهده دارید؟  ۱۳ سال است که مربی قرآن را عهده دار هستم و در سطح شهرستان مشغول به خدمت در زمینه قرآنی هستم.

در کجا و کدام موسسات فعالیت دارید؟ ۱۰ سال است که مدیر موسسه قرآنی کوثر هستم و مربی حفظ و قرائت در این موسسه و موسسات دیگر هستم علاوه بر این در زمینه داوری مسابقات نیز فعالیت دارم و در حوزه علمیه ی خواهران نیز به عنوان استاد تفسیر قرآن در حال تدریس هستم.

چه رتبه های  قرآنی  کسب نمودید؟ رتبه اول استانی حفظ کل در مسابقات "مدهامتان" و رتبه اول استانی حفظ کل قرآن کریم در مسابقات بسیج و رتبه های دیگر و انتخاب به عنوان جوان برتر استانی در سال ۸۸ از جمله رتبه های قرآنی است که افتخار کسب آنان را داشتم.

 در آخر چه صحبتی با کسانی که دوست دارند در زمینه قرآنی فعالیت داشته باشند دارید؟اگر کسی فرصت حفظ کل قرآن را ندارد  به اندازه توانایی و فرصتی که دارد حفظ سوره به سوره یا حفظ موضوعی را شروع بکند و سعی کنیم اونس با قرآن داشته باشیم و از این دریای عمیق و پر برکت قرآن بهره بگیریم.

آب دریا را اگر نتوان کشید      هم به قدر تشنگی باید چشید

ارسال نظرات