فرماندار خلیل‌آباد تأکید کرد:

ضرورت تدوین سامانه جامع راهنمای گردشگری در خلیل‌آباد

فرماندار خلیل‌آباد، تدوین یک سامانه جامع راهنمای گردشگری در این در شهرستان را یک ضرورت دانست، گفت: کوچه‌باغ‌های خلیل‌آباد ظرفیت خلق ثروت و گردشگر دارد و با ساماندهی این جاذبه‌ها با کمک بخش خصوص باید برای مردم شهرستان خلق گردشگر و ثروت شود.
کد خبر: ۹۴۰۰۹۱۱
|
۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، ابراهیم قاسم پور در نشست ستاد خدمات سفر شهرستان خلیل‌آباد که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: خلیل‌آباد جزو شهرستان‌هایی است که در مسیر ارتباطی پایتخت سیاسی و پایتخت معنوی کشور قرار دارد و مسافران از این مسیر برای سفر به تهران و مشهد استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه فعال کردن حوزه توریسم کشاورزی یکی از خواسته‌های ما در شهرستان است که می‌تواند ظرفیت و پتانسیل عالی اقتصادی برای خلیل‌آباد ایجاد کند، خاطرنشان کرد: کاربری‌های متفاوت گردشگری به‌خوبی در شهرستان دیده‌شده است و کوچه‌باغ‌های خلیل‌آباد ظرفیت خلق ثروت و گردشگر دارد.

فرماندار خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه جاذبه‌های گردشگری بالایی داریم که باید ساماندهی شود و از کنار این موضوع برای مردم شهرستان خلق پول و ثروت داشته باشیم، تصریح کرد: ماندگاری زائر و مسافر باید در شهرستان خلیل‌آباد افزایش پیدا کند و در این مسیر از همه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها استفاده کنیم.

وی همچنین اذعان کرد: تدوین یک سامانه جامع راهنمای گردشگر در شهرستان خلیل‌آباد یک ضرورت است و گردشگری که وارد شهرستان می‌شود باید به‌راحتی ظرفیت‌های گردشگری را در یک نگاه پیدا کند.

گردشگری بیشترین آسیب را از شیوع کرونا دید

مسئول دبیرخانه ستاد خدمات سفر استان خراسان رضوی در این نشست اظهار کرد: هماهنگی بین ادارات مرتبط با گردشگر در جهت ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر به گردشگران از کارکردهای ستاد خدمات سفر است.

علی‌اکبر احمدزاده، با بیان اینکه صنعت گردشگری با توجه به اثرات مثبت فرهنگی و اقتصادی که در دنیا دارد در کشور ما هم چندین سال است که موردتوجه قرارگرفته و به‌صورت نظام متوازن در پهنه کشور دیده‌شده است، خاطرنشان کرد: شیوع کرونا نه‌تنها در ایران بلکه در دنیا، مسائل فاجعه باری ایجاد کرد که صنعت گردشگری در رأس این مسائل، بیشترین آسیب را دید و برای فعالان گردشگری مشکلات زیادی را به بار آورد.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی‌هایی که از طریق وزارت میراث فرهنگی و استانداری خراسان رضوی انجام می‌شود با توجه به اعیاد شعبانیه در اواخر سال جاری و اوایل سال جدید و همچنین کنترل بیماری کرونا شرایط خوبی را از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین برای شروع سفر ایجاد می‌کند.

احمدزاده با بیان اینکه سفرهای گردشگری قریب به دو سال مغفول مانده بود و این یک ماه می‌تواند شرایط خوبی را برای سفرهای داخلی و خارجی ایجاد می‌کند، اذعان کرد: با توجه به شرایطی که شهرستان خلیل‌آباد در جاذبه‌های گردشگری نظیر مناطق کویری، بیابان، کوهستان، چشمه‌های آبگرم و جاذبه‌های تاریخی و معنوی که دارد بستر مناسب را برای حضور گردشگران باسلیقه‌های مختلف دارد.

وی با تأکید بر اینکه آمادگی داریم از ظرفیت‌ها و تجارب شهر مشهد در جهت برگزاری تورهای سازمان‌یافته به شهرستان خلیل‌آباد استفاده کنیم، عنوان کرد: گردشگری کشاورزی می‌تواند اتفاق خوبی رو در جهت رونق گردشگری خلیل‌آباد رقم بزند و بخش خصوصی مقتدر و قوی می‌تواند به رونق و شکوفایی هرچه بیشتر گردشگری است شهرستان کمک کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار