خبرهای داغ:

شناسایی ۱۱ کانون انتشار بوی متعفن و آلودگی هوا در شهر بهار

بهار-در کارگروه بررسی‌های آلودگی هوای شهر بهار با اشاره به شناسایی ۱۱ کانون انتشار بوی متعفن و آلودگی هوا در شهر بهار بر عدم استقرار واحدهای آلاینده جدید در این منطقه تأکید شد.
کد خبر: ۹۴۰۱۰۰۸
|
۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، شهرستان بهار در ۱۵ کیلومتر همدان واقع شده که این روز‌ها رسیدگی به موضوع بوی نامطبوع در در این شهر یکی از مطالبات جدی مردم آن است.

این امر باعث گلایه‌های زیاد و سلب آسایش مردم این منطقه شده و سلامتی ساکنین آن را به خطر انداخته است و هفته گذشته نیز حجت‌الاسلام ارزنده، امام جمعه شهرستان بهار در خطبه‌های نمازجمعه به این موضوع اشاره‌ای داشت و گفت: بوی متعفن شهر بهار را فرا گرفته و باید اقدام عملی و جدی صورت پذیرد.

همچنین در این راستا نشست‌ها و بازدید‌هایی صورت گرفته که یک ماه گذشته به دعوت توسلی نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی مدیران استانی ذی ربط در شهرک صنعتی به منظور رفع و یا کاهش آلودگی زیست محیطی  حضور پیدا کردند و مقرر شد کارگروهی ویژه با دبیری اداره کل محیط زیست استان همدان به همین منظور تشکیل شود.

در ادامه بررسی‌های آلودگی هوای شهر بهار؛ طی روز‌های گذشته نیز دومین جلسه این کارگروه با حضور فرماندار، مسئول دفتر نماینده مردم بهار در مجلس شورای اسلامی، علوم پزشکی، جهاد کشاورزی و صنعت و معدن استان همدان به دبیری محیط زیست استان تشکیل شد.

با توجه به اینکه در این راستا حدود ۱۱ محل و کانون انتشار بوی متعفن و آلودگی هوا در شهر بهار شناسایی شده است، در این جلسه ضمن برنامه‌ریزی‌های لازم مبتنی بر دستورالعمل‌های اجرایی و تذکرات به واحد‌های آلاینده مقرر شد از اعتبارات سال ۱۴۰۱ شهرستان برای مطالعه و کنترل بوی نامطبوع اقدام شود.

عدم استقرار واحد‌های آلاینده جدید در این منطقه، استفاده از ظرفیت تبصره ۳ ماده ۳ قانون هوای پاک برای تشکیل کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوا، اقدامات فوری و بررسی تناسب یا عدم تناسب تولید کمپوست نیز از دیگر مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات