خبرهای داغ:
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش؛

۷۶۰ دارالقرآن در سطح کشور فعالیت می کنند

باقری گفت: ۷۶۰ دارالقرآن در کشور فعال هستند که به صورت فوق برنامه به ارائه آموزش قرآنی تخصصی و مکملی در سه رشته قرائت و حفظ و مفاهیم در ده سطح و سه رشته می پردازند.
کد خبر: ۹۴۰۱۰۹۲
|
۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، میکائیل باقری مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در حاشیه سفر یک روزه به استان قزوین در جمع خبرنگاران ضمن تبریک هفته قرآن و عترت و نماز و تسلیت ایام فاطمیه بیان کرد: رصد و انعکاس اخبار از سوی رسانه ها به ارتقا کمی و کیفی امور قرآنی کمک می کند.

وی گفت: پیش از کرونا تعداد ائمه جماعات روحانی بین ۱۷ هزار تا ۲۰ هزار نفر در سال متغیر بود. علاوه بر این بین ۴۵ تا ۵۵ هزار امام جماعت فرهنگی در کشور فعال بودند. در زمان کرونا که مدارس تعطیل شدند ما با راه اندازی کانال های مجازی با استفاده از ظرفیت حوزه های علمیه به تولید و انتشار محتواهای آموزشی نماز پرداختیم تا دانش آموزان به اقامه نماز جماعت در منازل تشویق شوند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مراکز آموزش قرآن اظهار کرد: ۷۶۰ دارالقرآن در کشور فعال هستند که به صورت فوق برنامه به ارائه آموزش قرآنی تخصصی و مکملی در سه رشته قرائت و حفظ و مفاهیم در ده سطح و سه رشته می پردازند.

وی افزود: همچنین مدارس قرآنی دبستان‌هایی هستند که با رویکرد قرآنی فعالیت می کنند که بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد میزان فعالیت آنها می باشد.

باقری اضافه کرد: مسابقات قرآن و عترت نماز در چهار رشته در چهار سطح و در دو رشته در پنج سطح برگزار می شود که سطح اول آموزش های است که نفرات اول آموزشگاه های به مرحله منطقه ای و سپس به استانی و کشوری و در دو رشته حفظ کل و قرابت قرآن کریم نیز به صورت دوسالانه در سطح بین المللی برگزار می شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: در حال حاضر در حال دریافت آثار دانش آموزانی هستیم که از ۲۵ کشور آثار خود را به دبیرخانه ارسال کرده اند که در صورت بهبود شرایط کرونا مسابقات بصورت حضوری در اسفندماه برگزار می شود که هفت میلیون نفر دانش آموز در مرحله آموزشگاه در ۹ رشته و ۱۴ سطح در سه بخش قران، عترت و نماز شرکت می کنند که در حوزه قرآن شامل سه رشته قرائت، حفظ و تفسیر، در رشته عترت شامل نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و مداحی و در رشته نماز شامل احکام، انشای نماز و اذان می باشد که در مرحله آموزشگاهی این ۹ رشته حدود ۷ میلیون نفر شرکت کرده اند.

وی با اشاره به اجرای طرح زنگ نماز افزود: هر مدرسه ای زنگ نماز را در بین برنامه های روزانه خود گنجانده و این طرح در حال اجراست. طرح آموزش عملی نماز برای دانش آموزان در آستانه تکلیف طی یکسال اجرا می شود تمام احکام مبتلا به نماز آموزش داده می شود. از طرفی هیچ اجباری برای حضور دانش آموزان در نماز جماعت وجود ندارد بلکه کاملا داوطلبانه است.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در فرآیند جذب ائمه جماعت، روحانیونی را جذب می کنیم که به روز بوده و مجهز به آموخته های همچون مخاطب شناسی بوده و قدرت ارتباطی خوبی با کودک و نوجوان داشته باشند. همچنین دوره توانمندسازی برای ائمه جماعات برگزار می شود که با آداب و احکام، روش های ارتباط با مخاطب را فرا می گیرند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها