استاندار مرکزی:

نیروگاه‌های حرارتی واحدهای تولید انرژی تجدیدپذیر در کنار خود داشته باشند/جایگاه ایران در اطلس انرژی تجدید پذیر در دنیا باید ارتقا پیدا کند

مخلص الائمه گفت: جایگاه ایران در اطلس انرژی تجدید پذیر در دنیا باید ارتقا پیدا کند چراکه متاسفانه سطح استفاده از انرژی های تجدیدپذیر در کشور ناچیز است.
کد خبر: ۹۴۰۱۷۱۳
|
۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی گفت: طبق فرموده مقام معظم رهبری علاج مشکلات کشور اقتصاد مقاومتی است که دو رکن مهم اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مردمی باید محقق شود تا به اقتصاد مقاومتی دست پیدا کنیم.

مخلص الائمه اظهار کرد: امروز در شرکت مانا انرژی پاک شاهد تحقق اقتصاد مردمی و بخش خصوصی به شکل واقعی هستیم که جای تقدیر ازکلیه عوامل این شرکت دارد.

وی ادامه داد: سیاست های کلی انرژی از سوی مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۹ ابلاغ شد و بند ب این سیاست ها ناظر به سایر منابع انرژی به غیر از نفت و گاز است و متاسفانه به دلیل اقتصاد ضعیف بخش برق در کشور عملا انرژی های تجدیدپذیر سهم ناچیزی را به خود اختصاص داده اند که باید این روند اصلاح شود.

وی افزود: جایگاه ایران در اطلس انرژی تجدید پذیر در دنیا باید ارتقا پیدا کند چراکه متاسفانه سطح استفاده از انرژی های تجدیدپذیر در کشور ناچیز است.

مخلص الائمه گفت: متاسفانه هنوز موفق نشده ایم از این ظرفیت عظیم استفاده کنیم و امیدواریم در وزارت نیرو با اقدامات زیربنایی دولت سیزدهم اقتصاد بخش برق در حوزه انرژی اصلاح شود و انرژی های تجدیدپذیر بیش از گذشته مدنظر قرار گیرد.

استاندار مرکزی افزود: ۷۳ درصد برق کشور از گاز تولید شده که آسیب های خود را دارد و به شدت وابسته به گاز هستیم و این برای کشور آفت است چراکه مشخص نیست در سال های آتی بتوانیم گاز مورد نیاز را تامین کنیم و از طرفی مصرف گاز به صورت روزافزون بالا می رود.

وی ادامه داد: متاسفانه در اراک و شازند به عنوان شهرهایی آلوده با افزایش شمار بیماران سرطانی مواجه هستیم که این امر حاصل اختلال در سبد سوخت و انرژی است و باید اصلاح شود.

وی گفت: داشتن تدبیر و توجه به موضوع از رده خارج شدن پنل های خورشیدی باید یک ضرورت مهم باشد و قطعا برای سال های آینده های باید تدابیر لازم زیست محیطی برای امحای پنل های از رده خارج شده داشته باشیم.

مخلص الائمه گفت: یکی از ضرورت هایی که وزارت نیرو باید به تحقق آن کمک کند این است که نیروگاه های حرارتی باید ملزم شوند در کنار خود نیروگاه تولیدی برای انرژی های تجدیدپذیر داشته باشند تا در کنار نیروگاه هزار مگاواتی، نیروگاه تولید ۵۰ مگاوات انرژی تجدیدپذیر قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: استانداری مرکزی آماده برداشتن موانع و شکستن فضای اداری و بروکراسی حاکم بر ادارات است که در چارچوب اختیارات استان حمایت می کنیم و موانع را به نفع تولید و فناوران خواهیم شکست.

انتهای پیام 

ارسال نظرات
آخرین اخبار