خبرهای داغ:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان خبر داد

راه‌اندازی صندوق پیشرفت و عدالت در راستای حمایت از تولید و بهره‌وری

همدان-رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان گفت: صندوق پیشرفت و عدالت ایران که در هر استانی ایجاد می‌شود خاص آن استان است؛ که این صندوق براساس مفاد تبصره ۱۸ از تولید و بهره‌وری حمایت می‌کند.
کد خبر: ۹۴۰۲۰۳۲
|
۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، سید اسکندر صیدایی امروز در جلسه فوق العاده شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان، اظهار داشت: با توجه به تبصره‌ها و ظرفیت‌هایی که لایحه بودجه ۱۴۰۱ دارد و تحقق بیانات مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری و سایر نگاه‌های ارزشی در آن، لایحه بودجه به عنوان سند دخل و خرج یکساله پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه باید کلیاتی را از تبصره و قسمت‌هایی که ظرفیت برای استان است تأکید بیشتری داشته باشیم، افزود: اداره کل آموزش و پرورش و نوسازی و دانشگاه فرهنگیان با پتانسیل خوبی از ظرفیت‌ها استفاده کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان گفت: الگوی کشت یک بحث محوری برای کشور و استان است که باید در استان بتوانیم برای شهرستان‌ها الگوی کشت داشته باشیم تا استفاده بهینه از آب، محصول و... شود.

وی با اشاره به تبصره ۱۵ با توجه به ظرفیتی که استان همدان در انرژی خورشیدی دارد، عنوان کرد: طی دو سال گذشته فعالیت جدیدی روی انرژی خورشیدی صورت گرفت که ظرفیت‌سنجی شده و بیش از ۵۰۰ مگاوات ظرفیت استان است و از آن بهره‌برداری شده که حدود ۷۰ مگاوات است و در این قسمت هم سیاست دولت با توجه به جایگاه خوبی که استان دارد حمایت است.

صیدایی با بیان اینکه منابع پیشرفت و عدالت، تبصره مهمی است، گفت: صندوق پیشرفت و عدالت ایران که در هر استانی ایجاد می‌شود خاص آن استان است؛ که این صندوق براساس مفاد تبصره ۱۸ از تولید و بهره‌وری حمایت می‌کند.

وی با اشاره به منابع این صندوق ادامه داد: برای هر استانی دولت ۲ هزار میلیارد تومان در صندوق‌ها کمک می‌کند و موارد دیگری که می‌تواند منابع صندوق افزایش یابد شامل فروش اموال منقول و غیرمنقول مازاد است و سهمی که استان‌ها از وجوه معادن دارند و استان ما در معادن ظرفیت بسیار بالایی دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان بیان کرد: مازاد درآمد‌های استانی هرچه قدر باشد در این صندوق می‌آید و اعتبارات حمایت از تولید، قانون هدفمندی یارانه‌ها هم در این بحث کمک می‌کند و از این صندوق هم برای زیرساخت‌های تولید و همچنین وجوه اداره شده یا داده نرخ سود تسهیلات و کمک‌های فنی اعتباری که می‌تواند کارگشا باشد استفاده می‌شود.

وی ابراز داشت: به استانداران اجازه داده می‌شود تا اموال و دارایی‌های منقول مازاد دولتی را پس از تأیید کارگروه‌های ملی و استانی، واگذاری اموال صورت پذیرد کهدر این زمینه بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان برآورد کرده‌ایم.

صیدایی با بیان اینکه لایحه بودجه ۱۴۰۱ پشتوانه آمایشی دارد، عنوان کرد: آمایش در لغت به معنای نظم و ترتیب دادن است و در اینجا به معنای ساماندهی بهینه انسان و فعالیت‌های انسانی است و این سند آمایش کشوری در اسفندماه سال گذشته ارائه شد و ۵۰ جلد گزارش و نقشه‌های تخصصی آن در استان مشخص شده است.

وی گفت: توانمندی‌ها و زوایای شهرستان‌ها دیده شده و فضای شایسته‌ای برای کارآفرینی به وجود آمده و شرایط مشارکت مردم برای رسیدن به توسعه را فراهم کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات