خبرهای داغ:
فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص):

"جهاد تبیین" رسالت خطیر پاسداران است

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) با بیان اینکه جهاد تبیین رسالت خطیر پاسداران است، گفت: اگر کسی بخواهد این مسئولیت سنگین را ادا کند باید اعتقادات دینی، سیاسی و دشمن شناسی را تقویت کند.
کد خبر: ۹۴۰۲۰۸۸
|
۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، صبح امروز شنبه آیین تکریم و معارفه جانشین فرماندهی، معاون هماهنگ کننده و معاون اجرایی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه برگزار شد.

سردار بهمن ریحانی فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) در این مراسم ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت زهرا(س) اظهار داشت: ویژگی ها و خصوصیات این بانوی بزرگ اسلام برای همه ما شناخته شده است و ادبیات و تکالیف به جا مانده از ایشان امروز برای ما تکلیف پاسداری است.

وی با اشاره به آیه تطهیر، خاطر نشان کرد: این آیه در شأن پیامبر، حضرت زهرا(س) و ائمه اطهار نازل شد و اراده خداوند بر این قرار گرفت که فاطمه زهرا(س) و اهل بیت(ع) از همه بدی ها و ناپاکی ها مبرا باشند.

سردار ریحانی گفت: امام حسن(ع) و امام حسین(ع) نیز در مکتب حضرت زهرا(س) رشد کردند و امام زمان(عج) اسوه و الگوی خود را حضرت زهرا(س) معرفی کرد.

وی بیان داشت: درک عمیق، کامل و جامع از خطر، فتنه و انحراف یکی از ویژگی‌های حضرت زهرا(س) بود. 

وی ادامه داد: حضرت زهرا(س) می دانست دشمنان به دنبال این هستند که اسلام را از جهاد، جنبش و مبارزه با حاکمیت های ناحق بازدارند و آن را تنها به یک عبادت شخصی بین فرد و خدا تبدیل کنند.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه اظهار داشت: آن زمان دفاع حضرت زهرا(س) از دین پیامبر بود و به خوبی درک می کرد که مخالفان اصلی یهودیان هستند که کارگردانی حوادث را بر عهده داشتند.

وی افزود: امروز بصیرت، جهاد، شهادت، دفاع از ولایت، درک درست از فتنه و دشمن شناسی از تکالیف پاسداری ما است که باید آنها را از مکتب حضرت زهرا(س) بیاموزیم.

سردار ریحانی گفت: ما در نظام جمهوری اسلامی قرار گرفتیم چرا برخی برای دفاع از جمهوری اسلامی لکنت زبان گرفتند این در حالی است که اگر چراغ این نظام کم فروغ شود سال‌ها روشن شدن آن به طول می‌انجامد.

وی تصریح کرد: ویژگی دوم حضرت زهرا(س) شجاعت، ایستادگی و مقاومت در مقابل ظلم و ناحق است و از زیاده‌خواهی دشمن هراسی نداشت.

سردار ریحانی گفت: حضرت زهرا(س) به ما آموخت که هرگاه دین به خطر افتاد باید همه هستی خود را فدا کنیم.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) بیان داشت: در ۹ دی شاهد بودیم که مردم با بصیرت کشور با ولایت پیوند خوردند و با شجاعت و درک درست از فتنه پا به میدان گذاشتند.

وی خاطر نشان کرد: شناخت خطر، نترس بودن و درک درست و به موقع عمل کردن از مواردی است که باید در مواجهه با مشکلات و حوادث آن را مد نظر داشته باشیم.

سردار ریحانی افزود: امروز دشمن راهبردهای خود را تغییر داده است و قابل پیش‌بینی نیست و البته ما نیز در مقابل راهبرد خود را تغییر خواهیم داد.

وی ادامه داد: امروز اهداف و سیاست‌ها مشخص است و می‌دانیم اگر در میدان بمانیم و دقیق برنامه‌ریزی کنیم، معتقد باشیم و به خدا ایمان داشته باشیم پیروز خواهیم بود و آینده و سربلندی از آن جمهوری اسلامی  و ملت ایران خواهد بود.

سردار ریحانی اظهار داشت: دیروز دشمنان با بسترهای نظامی وارد میدان می شدند اما امروز به دنبال این هستند که مردم را وارد چالش های اجتماعی و فرهنگی کنند لذا ما در همه بسترهای نظامی، دفاعی، سیاسی، فرهنگی و ... مسئولیت داریم چرا که دشمن قصد رخنه در همه این عرصه ها را دارد.

وی تصریح کرد: بر این اساس باید اطلاعات دقیقی از راهبردهای دشمن داشته باشیم زمانی می‌توانیم موفق عمل کنیم که اشراف اطلاعاتی دقیق از راهبردها و نقشه های دشمن داشته باشیم.

سردار ریحانی در بخش دیگری از سخنانش جهاد تبیین را یکی از راهبردهای مورد تاکید مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: اگر حضرت زینب(س) پس از واقعه عاشورا جهاد روشنگری و تبیین راه نمی انداخت بدون شک نمی‌توانستیم امروز با صراحت از واقعه عاشورا به عنوان یک فرهنگ غالب و مسلّط بر فرهنگ اعتقادی، دینی و جهادی حرف‌بزنیم و بر اساس آن عمل کنیم.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) خاطر نشان کرد: اگر حضرت زینب(س) نبود کربلا در کربلا باقی می ماند و از آن تنها به عنوان یک واقعه عاشورایی یاد می شد اما با بهره گیری از جهاد تبیین این بانوی بزرگوار است که ما در پیروزی انقلاب، در دفاع مقدس، در فتنه ها و حوادث به پیروزی رسیدیم.

وی جهاد تبیین را رسالت خطیر پاسداران دانست و بیان داشت: اگر کسی بخواهد این مسئولیت سنگین را ادا کند باید خود را مجهز به این سلاح کرده و اعتقادات دینی، سیاسی و دشمن شناسی را تقویت کند چرا که اگر درک درستی از اعتقادات نداشته باشیم دشمنان با طرح شبهات سیاسی و دینی ما را زیر سوال خواهند برد.

سردار ریحانی اظهار داشت: ما به عنوان پاسدار وظیفه دفاع از انقلاب را برعهده داریم و زمانی موفق خواهیم بود که خود را مجهز به علوم سیاسی و دینی کنیم.

وی گفت: جهاد تبیین همان جهاد کبیری است که در قرآن از آن یاد شده است و اگر می خواهیم یک مجاهد واقعی باشیم باید خود را مجهز به این جهاد کنیم.

ارسال نظرات