کارشناس دینی و مذهبی:

مصونیت از فتنه در گرو شناسایی اهل حق و باطل است

حجت الاسلام فتاحیان گفت: برای مصون ماندن از فتنه هایی چون فتنه سال 88 باید اهل حق و اهل باطل را به خوبی شناسایی کنیم.
کد خبر: ۹۴۰۲۶۵۴
|
۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرکرد در گفت و گو با خبرنگار ما ضمن گرامیداشت حماسه 9دی گفت: هر چه در زمان به جلو حرکت می کنیم فتنه ها بیشتر، پیچیده تر و پنهان‏تر می شوند. چه فتنه های فردی که توسط شیاطین انس و جن و هوای نفس برای انسان تزیین شده و زیبا و درست جلوه می کنند و فرد  را گرفتار گناه می کنند و چه فتنه هایی که توسط دشمنان خارجی و منافقان داخلی در سطح یک جامعه شکل گرفته و یک ملت و نظام را تحت الشعاع قرار می دهند؛ لذا معصومین علیهم السلام  فرمودند« حفظ ایمان در دوران آخرالزمان مانند نگه داشتن تکه ای آهن گداخته در دست است».

حجت الاسلام محمدعلی فتاحیان افزود: انسان به منظور مصون ماندن از فتنه ها ضروریست ابتدا حق و باطل را بذاته بشناسد، تا در مواقع اضطرار دچار تحیر و سرگردانی نشده و بتواند اهل حق و اهل باطل را به خوبی شناسایی کند.

وی ادامه داد: حضرت علی علیه السلام  این توصیه روش شناسانه را در جنگ جمل خطاب به یکی از یاران خود که در تشخیص جبهه حق و باطل متحیر مانده بود، فرمودند که« تو روش خطایی برگزیده ای، حق و باطل را از روی شخصیت افراد نمی توان سنجید. باید ابتدا حق را بشناسی و سپس از روی حق اهل آنرا بشناسی و همینطور ابتدا باید باطل را بشناسی تا بتوانی از روی آن اهل باطل را بشناسی...».

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهرکرد خاطرنشان کرد: سرآغاز همه فتنه ها با توجه به کلام امام صادق علیه السلام  که فرمودند« بدان ابتدای هر فتنه ای حب و دوستی دنیاست». پیروی از هوای نفس است؛ زبیر از صحابه پیامبر و از یاران خاص حضرت علی علیه السلام  بود که دارای مدالهای افتخار متعددی بود، جزء اولین کسانی بود که با حضرت بیعت کردند اما جزء اولین کسانی شد که بیعت با حضرت علی علیه السلام  را انکار و اولین جنگ را بر حضرت تحمیل کرد. این اتفاق تلخ، فقط و فقط به خاطر پیروی از هوای نفس، ریاست طلبی و ثروت اندوزی اتفاق افتاد.

وی بیان کرد: ضعف بنیه ایمانی و اعتقادی نیز از دیگر عوامل بروز فتنه است. ضروری است انسان تلاش کند اعتقادات و باورهای دینی و انقلابی خود را از روی تفکر و تعقل و با علم کامل به ارزشی بودن آنها بپذیرد. قرآن کریم در آیات متعدد انسان را به ضرورت تفکر و تدبر آگاهی داده و در روایات و احادیث متعدد نیز اهمیت این موضوع اشاره شده تا بدینوسیله انسان به آسانی گرفتار جوسازیها و شبهات نگردد.

فتاحیان گفت: تفرقه و اختلاف در جوامع و نیز اختلال در روابط مردم و حاکمیت نیز از عوامل بسیار مهم اجتماعی ایجاد فتنه است، که امروز دشمن به منظور تحقق این موضوعات بدون وقفه تلاش می کند.

وی  با اشاره به تلخی فتنه، برخی از برکات عبور از فتنه های را خاطر نشان کرد و افزود:  پس از گذر از فتنه 88، برکاتی نصیب جامعه اسلامی شد از جمله؛ نقش بسیار مهم و تأثیر گذار رهبری و ارزشهای دینی به اثبات رسیده و رشد سیاسی ملت و اولویت داشتن منافع ملی به دشمنان ثابت گردید. فتنه گران و منافقان مشخص و از همه مهم تر یک بار دیگر دشمنان از نظام مقدس جمهوری اسلامی سیلی خورده و تحقیر شدند .

فتاحیان در پایان گفت: با وجود عبور افتخار آمیز ملت بزرگ ایران از فتنه های مختلف، هنوز دشمن آرام نگرفته و فتنه های دیگری قطعا ادامه خواهد داشت و جامعه اسلامی باید با تبعیت محض از ولی فقیه و تلاش مضاعف در جهت تقویت بنیه ایمانی، اعتقادی، سیاسی و اقتصادی مردم، خود را در مقابل فتنه ها مصون کند.

 

ارسال نظرات