خبرهای داغ:

نهم دی روز تجلی میثاق امت با ولایت است

امام جمعه طبس : خطرناک ترین لایه فتنه آن افرادی بودند که با نوشتن نامه های سرگشاده بدون بسم الله، آتش فتنه را برافروختند.
کد خبر: ۹۴۰۳۷۸۰
|
۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی ،حجت الاسلام والمسلمین محمدی ،امام جمعه طبس در جلسه گرامیداشت نهم دی ماه گفت : بعد از هشت ماه که فتنه گران با دسیسه های اربابان خود کشور را دچار آشوب کردند مردم به میدان آمدند و تمام بساط فتنه گران را جمع کردند.

وی افزود :دشمن با سیلی هایی که در طول ۳۰ سال قبل از فتنه ۸۸ از ایران خورده بود با فتنه به دنبال براندازی نظام ما بودند و با معادلات ظاهری این گونه فتنه ها را در سه کشور دیگر به نتیجه رسانده بودند و در ایران هم به دنبال براندازی بودند.

محمدی خاطر نشان کرد:دشمن نکته ای که در نظر نگرفته بود ولایت بود ،ولایتی که در جان و دل مردم نفوذ کرده است و دریغ از این نکته که نظام ما صاحبی دارند.

وی عنوان داشت :هنوز یادمان نمی رود که چگونه به عاشورای امام حسین ع هتک حرمت نشان دادند و خیمه سید الشهدا را به آتش کشیدند.مسجدهای ما برای ما خط قرمز بود که فتنه گران چندین مسجد را به آتش کشیدند و خطوط قرمز ما را زیر پا گذاشتند.

امام جمعه طبس تاکید کرد:فتنه گران قریب به هشت ماه کشور را به آتش کشیدند و آنقدر این هتاکی ها را ادامه دادند که دیگر مردم کاسه صبرشان لبریز شد و در نهم دی ماه مانند سیلی این خار و خاشاک را کنار زدند.

وی خاطر نشان کرد :نبود تحلیل سیاسی در مردم جریان های فتنه را به راه می اندازد و به خاطر همین مقام معظم رهبری بارها بعداز فتنه گفته اند که نویسندگان و معلمان و سخنرانان لایه های فتنه را تبیین کنید.

وی گفت : در فتنه سه لایه بودند که بخشی عوام مردم بودند فریب خورده بودند و به ظاهرا به دنبال احقاق حق بودند ودسته دوم افراد فتنه آن دسته از سلطنت طلب هایی بودند که به طمع بازگشت سلطنت و شاهنشاهی به دنبال امتیاز بودند.یک دسته دیگر از افراد عده ای از خرابکاران بودند که با گرفتن پول به دنبال شورش و تخریب و ... بودند.

محمدی اشاره کرد :عده ای دیگر از این اقشار فتنه گر سردمدارانی بودند که با مصاحبه های خود و پیام های خود نظام را دچار فتنه گری می کردند.

وی خاطر نشان کرد :خطرناک ترین لایه فتنه آن افرادی بودند که با نوشتن نامه های سرگشاده بدون بسم الله آتش فتنه را برافروختند ولی ملت عزیز ایران در فتنه ۸۸ ثابت کردند که دشمن خیالی نیست چرا که برخی وجود دشمن را خیال می پنداشتند.

امام جمعه طبس افزود: یک درس دیگر حماسه ۹ دی این بود که تا ملت در صحنه باشند توطئه های اجانب نقش بر آب است و یک عاملی که دشمن در فتنه به دنبال زدن آن بود ولایت بود و عده ای هم تلاش داشتند جریان ها را به سمت ولایت کج کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها