خبرهای داغ:
همدان-کارشناس سیاسی بااشاره به برخی فتنه‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون گفت: همه این فتنه‌ها در تقابل با دین و نظام اسلامی صورت گرفته و مهمترین عامل شکست و دفع همه آنها بصیرت و موقع‌شناسی مردم بوده است.
کد خبر: ۹۴۰۴۷۳۰
|
۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۸

مهمترین عامل شکست و دفع فتنه‌ها بصیرت و موقع‌شناسی مردم است

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمود قاسمی در نشست سیاسی تیپ انصارالحسین (ع) با گرامیداشت دهه بصیرت اظهار کرد: بصیرت ابزار عبور از فتنه‌ها و وفاداری در جبهه حق است.

وی افزود: فهم به موقع و عمل به موقع دو رکن اساسی بصیرت است که حماسه ۹ دی مظهر این دو رکن بود.

هادی سیاسی با تبیین جریان‌شناسی فتنه در تاریخ اسلام بیان کرد: تمام انبیا و ائمه اهل بیت (س) با فتنه‌های عصر خود درگیر شدند و هیچ‌گاه زمین از فتنه خالی و مبرا نبوده است.

وی گفت: حفظ ایمان و اعتقاد در مسیر حق در شرایط فتنه عامل عاقبت بخیری انسان و آسیب ناپذیری از فتنه‌ها است.

قاسمی با اشاره به برخی فتنه‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون بیان داشت: همه این فتنه‌ها در تقابل با دین و نظام اسلامی صورت گرفته و مهمترین عامل شکست و دفع همه آن‌ها بصیرت و موقع‌شناسی مردم بوده است.

وی فتنه ۸۸ را پیچیده‌ترین فتنه‌ها علیه نظام اسلامی دانست و اظهار داشت: جبهه استکبار سقوط نظام اسلامی در این فتنه و پس از انتخابات ۸۸ را برای خود قطعی می‌دانست چراکه بیش از ۲۰ سال برای آن نقشه کشیده بود.

کارشناس سیاسی افزود: به اعتراف مقامات و رسانه‌های غربی برای آشوب‌ها و فتنه ۸۸ دولت آمریکا بیش از ۵۶ میلیون دلار هزینه کرده بود.

وی با بیان برخی ارتباطات بین سران فتنه با سرویس‌های بیگانه گفت: این خواص نادان که به سران فتنه مشهور شدند کار نظام را تمام شده می‌دانستند و با تکیه به وعده‌ها و هدیه‌های دشمن به جنگ با نظام پرداختند.

قاسمی با اشاره به شاخص‌های اصحاب فتنه بیان داشت: یکی از این شاخص‌ها بی‌توجهی و سبک شمردن اوامر امام و، ولی جامعه است.

وی گفت: بصیرت مردم و به صحنه آمدن آن‌ها در ۹ دی همه تلاش‌ها و هزینه‌ها و توطئه‌ها را خنثی کرد و به همین دلیل باید این حماسه و این فتنه همواره مورد بازخوانی و تحلیل قرار گیرد.

کارشناس سیاسی همچنین با اشاره به دومین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی گفت:  در طول تاریخ قهرمانان ملی زیادی بودند که ملت خود را از یک گرفتاری یا خطر نجات دادند، اما حاج قاسم سلیمانی یک قهرمان جهانی بود که ملت‌های منطقه را نجات داد.

وی اظهار داشت: کمتر کسی را در طول تاریخ سراغ داریم که نظیر شهید سلیمانی تمام عمرش را صرف جنگیدن برای امنیت و ثبات منطقه و جهان کرده باشد.

قاسمی افزود: ابعاد شخصیتی این مرد بزرگ الهی باید برای همه اقشار جامعه تبیین و برای آیندگان، ثبت و درس شود.

مهمترین عامل شکست و دفع فتنه‌ها بصیرت و موقع‌شناسی مردم است

انتهای پیام/

ارسال نظرات