خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان:

میان بصیرت و ولایتمداری پیوند ناگسستنی وجود دارد

همدان-مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان گفت: میان بصیرت و ولایتمداری پیوند ناگسستنی وجود دارد چون ولایتمداری بدون شناخت کافی بصیرت و آگاهی، معنا و مفهوم درست و حقیقی خود را ندارد.
کد خبر: ۹۴۰۴۴۷۸
|
۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸
میان بصیرت و ولایتمداری پیوند ناگسستنی وجود دارد

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام علی حسنی در جمع کارکنان سپاه ناحیه همدان در خصوص لزوم‌ داشتن بصیرت اظهار داشت: بصیرت بینشی است که با آن حق از باطل جدا می‌شود.

وی افزود: انسان با بصیرت همانند قطب‌نما عمل می‌کند، در نتیجه کسی که دارای بصیرت و بینش دینی است، با درایت و دید وسیعی که نسبت به امور پیدا کرده در معرکه‌های فتنه مانند بچه شتر عمل می‌کند که نه بار می‌کشد و نه شیر می‌دهد، یعنی نه جرمی انجام می‌دهد و نه بار جرم دیگران را به دوش می‌کشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان با اشاره به اهمیت بصیرت و با بیان اینکه محور همه افعال و ارزش و اعتبار انسان وابسته به نوع بینش او است، گفت: برخی از امور و گرایش‌ها در وجود انسان مانع از تحقق بصیرت می‌شود، به گونه‌ای که با وجود یقین به حقانیت موضوعی، آن را نادیده گرفته و چشم بصیرت خود را نسبت به آن می‌بندد، که از جمله آنها دلبستگی به دنیا و گرفتار شدن در شهوات و لذت‌ها است.

وی افزود: میان بصیرت و ولایتمداری پیوند ناگسستنی وجود دارد چون ولایتمداری بدون شناخت کافی بصیرت و آگاهی، معنا و مفهوم درست و حقیقی خود را ندارد، همچنان که بی‌بصیرتی پیروان ولایت را در جنگ جمل از ولی خدا جدا کرد.

حسنی گفت: در جنگ جمل افرادی که مدعی پذیرش حکومت امام علی(ع) بودند، با همه شناختی که از فضائل و مقام معنوی آن حضرت داشتند در حقانیت مشروعیت این جنگ دچار تردید شدند از این رو به امیرالمومنین (ع) گفتند ما را به جایی بفرست که یقین داشته باشیم با کفار می‌جنگیم، امام نیز آنها را به سر حداد فرستاد این روح ولایت گریزانی هستند که در هنگام کارزار در اثر بی‌بصیرتی از ولایت جدا می‌مانند.

وی با اشاره به فرموده پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) ابراز داشت: ولایتمداری آدمی را صاحب ۲۰ خصلت می‌کند که ۱۰ مورد مربوط به دنیا و عبارت است از زهد نسبت به دنیا، حرص در انجام عمل صالح، پارسایی در دین، عبادت همراه با شوق وافر، توبه قبل از مرگ، سحرخیزی و شب زنده‌داری، ناامیدی از آنچه در دست مردم است، نگهبانی از حریم دین خدا، بغض نسبت به دنیای مذموم و بخشش و سخاوت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات