یک کارشناس مسائل بین المللی، رخنه یهود و سازمانهای یهودی در هماهنگی سیاست های آمریکا با منافع صهیونیسم را تاثیر گذار دانست و از آن بعنوان عامل بی ثباتی خاورمیانه یاد کرد.
کد خبر: ۹۴۰۵۱۲۷
|
۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱

دکتر حسین امیدی، کارشناس مسائل سیاسی، بین المللی و فرهنگی، در یاداستی می نویسد: سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) در سال 1947  اعتراف کردکه اهداف رهبران رژیم صهیونیستی، یهودیان و همچنین منافع قدرت های غربی در خاورمیانه رابه خطرمی اندازد. هری ترومن، رئیس جمهور ایالات متحده، این هشدار را نادیده گرفت و با جانبداری از صهیونیستها، از این فرصت برای جلب حمایت یهودیان درآمریکا برای پیروزی در انتخابات بهره جست. بسیاری در آمریکا مخالف این دستور کار جدید سیاسی بودند. مخالفان ادعا کردندکه اجازه دادن به رژیم صهیونیستی برای نفوذ در سیاست خارجی اشتباه بوده و امنیت ملی آمریکا را به خطر می اندازد.

در همان سال، حمایت بی چون و چرای یانکی ها از رژیم اشغالگر قدس به اخراج ظالمانه بیش از 500000 مسلمان ومسیحی فلسطینی ازسرزمین مادریشان، دست کم 33 قتل عام وحشیانه، تخریب و ویرانی صدها روستا برای از بین بردن فرهنگ و میراث فلسطین، اشغال ومصادره حداقل 78 درصد اراضی فلسطین و جنایتهای دیگر علیه بشریت منجر شد. سرقت اراضی و ساخت شهرک های غیر قانونی اشغالگران صهیونیست وآواره گی ساکنان اصلی فلسطین هنوز هم ادامه دارد. فی الواقع، احداث شهرک‌های اسرائیلی نقض قوانین بین‌المللی است.

از آنجائیکه صهیونیستهای غاصب مالک حقیقی فلسطین نبودند، تنها توسط جریان فاشیست سلطه، به زورکشتارواستکباربه طور غیرقانونی وغیراخلاقی بر ساکنان واقعی فلسطین تحمیل شدند. جهان نیز در مقابل چنین ظلمی سکوت کرد. نکبت از آن زمان آغاز شد و تا امروز ادامه دارد.

با وجود اینکه کیان غاصب اسراییل 73 سال است که با کمکهای بلاعوض رژیم شیطانی سلطه زنده مانده است، اما نابودی آن نزدیک است.کشتار مردم بی گناه و بی دفاع فلسطین و ظلم و بیداد اشغالگران قدس به حدی رسیده است که  دیگر نمی توان جهانیان را ساکت نگه داشت.

سازمان ملل در بیش از 225 قطعنامه رژیم اسرائیل را محکوم کرده است. کیان صهیونیستی تمامی قطعنامه های صادره علیه خود را نقض می کند.

ارسال نظرات