صداقت و اخلاص از ویژگی های اصلی شهید سلیمانی

زنجان-یادواره دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی به همت کانون بسیج اساتید با همکاری نهاد نمایندگی رهبری و بسیج دانشجویی دانشگاه در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه زنجان برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۰۵۶۳۳
|
۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ یادواره دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی به همت کانون بسیج اساتید با همکاری نهاد نمایندگی رهبری و بسیج دانشجویی دانشگاه در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه زنجان برگزار شد.

 

در ابتدای این یادواره حجت الاسلام قره داغی؛ مسئول نمایندگی نهاد رهبری دانشگاه زنجان ضمن تسلیت ایام فاطمیه و دومین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی به تشریح خصوصیات اخلاقی این شهید بزرگوار پرداخت و گفت: وقتی شهید سلیمانی در عراق بود نامه ای به شهید پورجعفری میزند و می گوید: آهوها در سرما بخاطر آب و غذا به کوه پایه می آیند برای آن ها آب و غذا آماده کن که سردار پورجعفری خطاب به شهید سلیمانی می گوید که شما در دل جنگ به فکر آهوها هستید؟ شهید سلیمانی در جواب ایشان می گوید: بله، که به شدت به دعای خیر این آهوها نیاز دارم.

 

وی در ادامه افزود: شهید سلیمانی ارادت ویژه ای نسبت به اهل بیت داشت و هرجایی که روضه ای از حضرت فاطمه(س) خوانده میشد ایشان منقلب می شدند. 

 

در ادامه این مراسم بازرگان؛ رئیس دانشگاه زنجان، مطالبی در رابطه با سخنان مقام معظم رهبری بیان کرد و گفت: زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، یعنی وقتی یاد شهدا زنده نگه داشته شود، فضای جامعه زنده می ماند. همانطور که یاد حسین ابن علی(ع) طراوت باطنی می آورد و یاد حاج قاسم نیز میتواند همینطور باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی تربیت شده مکتب اسلام است و وسعت عملکرد ایشان در دنیا بی نظیر است.

 

 

در ادامه این مراسم وزیری؛ از یادگاران دفاع مقدس و بعنوان سخنران اصلی این برنامه در مورد شخصیت بین المللی شهید سلیمانی مطالبی را بیان و در ادامه افزود: وجه معرفتی شهید سلیمانی بیشتر به چشم می آید و هرکسی در این آب و خاک بخواهد در خصوص شخصیت شهید سلیمانی حرف بزند باید معرفت او را از نزدیک دیده باشد تا بتواند معرفت و شخصیت وی را درک کند. 

 

وی با بیان اینکه با توجه به فرموده مقام معظم رهبری(مدظله العالی) عنصر صداقت و اخلاص از مهم ترین زیر ساخت های رفتارهای شهید سلیمانی است که اخلاص این شهید بود که او را در دل مردم جای داد، افزود: از دیگر ویژگی های حاج قاسم میتوان به ملی بودن و بین المللی بودن وی اشاره کرد که میشود از خدمات مخلصانه وی به کشور و جهان اسلام این را به خوبی فهمید.

 

 

وزیری در ادامه گفت: شهید سلیمانی تربیت یافته مکتب امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی است، که هدف های امامین انقلاب را به خوبی شناخته و آن را با جان و دل قبول کرده و آن ها را در صحنه عمل انجام داده است.

 

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار