خبرهای داغ:
همدان-رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه محبوبیت حاج قاسم ریشه در اخلاص و توسل او دارد، گفت: اگر ما هم مخلص باشیم خدا محبت ما را در دل‌ها می‌اندازد و می‌توانیم تاثیرات بیشتری از خود به جا بگذاریم.
کد خبر: ۹۴۰۵۷۷۸
|
۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام محمد حسنی در مراسم بزرگداشت شهادت حضرت فاطمه(س) و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در اجتماع ارتش ولایی که با عنوان به تماشای سرو در حسینیه امام خمینی (ره) همدان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام اظهار کرد: همه ما به عنوان یک بچه مسلمان سوره کوثر را حفظ هستیم و می‌دانیم این سوره در شأن حضرت زهرا (س) نازل شده است.

وی با بیان اینکه علمای شیعه و سنی بر این معتقد هستند که مصداق اکمل و اتم کوثر در سوره کوثر وجود نازنین حضرت زهرا (س) است، عنوان کرد: کوثر به معنی خیر غیر قابل شمارش است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به اینکه نام ابومهدی مهندس را از زبان خود نیندازید چرا که برکات دارد، گفت: دشمن غصه می‌خورد که شهید حاج قاسم و ابومهدی باهم به شهادت رسیدند و با هم در جهان اسلام ظرفیت‌آفرینی و فرصت‌آفرینی کردند.

وی با تاکید بر اینکه وجود نازنین حضرت زهرا(س) حلقه وصل امامت و نبوت است، بیان کرد: امامان معصوم بعد از حضرت علی (ع) از نسل حضرت زهرا (س) هستند و امامان معصوم برای بشریت خیر کثیر است.

حسنی افزود: سوره کوثر زمانی نازل شد که دشمنان اسلام معتقد بودند که نسل رسول خدا(ص) منقطع خواهد شد، این سوره نازل شد که اشتباه می‌کنید نسل پیامبر با همین یک دختر عالمگیر خواهد شد.

وی با بیان اینکه امروز همه جهان اسلام در دست بچه‌های حضرت زهرا (س) است، تاکید کرد: آوازه رهبر حکیم انقلاب ما همه جهان را پر کرده و بسیاری از مردم جهان تشنه دیدار یک لحظه رهبر ما هستند که از نسل فاطمه زهرا(س) است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه وقتی نام سیدحسن نصرالله برده می ‌شود تن صهیونیست‌‌ها می‌لرزد، ادامه داد: در عراق آیت‌الله سیستانی، در یمن سید عبدالملک بدرالدین را می‌بینید که چگونه نفس‌های ائتلاف آمریکایی سعودی را به شماره انداخته است و در حال حاضر در کنار رهبر فرزانه انقلاب رئیس جمهور محبوب و ولایی هم از نسل پاک حضرت زهرا(س) این‌ها نمونه‌ای از برکات وجودی بانوی دو عالم حضرت زهرا(س) است.

وی ادامه داد: مفسر بزرگ سنی به نام فخر رازی در کتاب مفاتیح الغیب خود بیان کرده با وجود اینکه بنی‌امیه و بنی‌عباس سادات‌کشی راه انداختند، در حالی که از بین آنان الان کسی در تاریخ وجود ندارد ولی نسل رسول خدا(ص) از فاطمه(س) جهان را پر کرده و این‌ها صحبت‌‌های یک عالم مفسر سنی است.

حسنی خاطرنشان کرد: نسل رسول خدا(ص) به برکت حضرت فاطمه زهرا(س) جهان را پر از سادات شجاع، دلاور و شهادت طلب کرده است.

وی با اشاره به اینکه در جهان بالغ بر ۱۵۰ میلیون سید وجود دارد که 6 میلیون آنها در ایران اسلامی هستند، ابراز کرد: ما مفتخریم که مشمول دعای سادات هستیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه سومین برکت وجودی حضرت زهرا (س) بنیانگذاری مکتب دفاع از حرم است، عنوان کرد: اولین بنیانگذار مکتب دفاع از حرم حضرت زهرا(س) است.

وی تصریح کرد: اگر جوان‌‌های ما سر از پا نشناخته به دفاع از حرم رفتند به این دلیل است که تربیت‌شدگان مکتب دفاع از حرمی هستند که تاسیس آن به دست حضرت زهرا (س) است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه در میان زنان نخستین مدافع حرم، حضرت زهرا (س) است و در میان مردان نخستین مدافع حرم، امام علی(ع) است، اظهار کرد: خواهران و برادرانی که در این راه قدم گذاشتند بدانند این زوج آسمانی بنیان‌گذاران و اولین مدافعان حرم هستند.

وی با اشاره به اینکه این مجاهدان و مدافعان وطن و حرم همه تربیت‌شدگان مکتب دفاعی و جهادی تاسیس شده به دستان حضرت علی(ع) و زهرا(س) هستند خطاب به پدران شهدا گفت: بر خودتان ببالید که فرزندانتان را در این راه داده‌اید چراکه با این کار آنها را به دست آورده‌اید، ما باید به فکر خود باشیم که از دست نرویم.

* حاج قاسم فراملیتی بود

حسنی با بیان اینکه حاج قاسم، ابومهدی مهندس و همه مدافعان حرم در سراسر محور مقاومت تربیت‌شدگان مکتب فاطمی و علوی هستند با اشاره فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد حاج قاسم مبنی بر اینکه حاج قاسم یک شخص نیست یک مکتب، یک راه و یک مدرسه آموختن است، گفت: حاج قاسم فراملیتی بود این گونه نبود که دلش فقط برای ملت ایران بتپید و علاوه بر اینکه خودش را وقف ملت ایران کرد از سایر ملت‌های مورد تهاجم تجاوزگران نیز دفاع کرد و حاج قاسم فقط ایرانی فکر نمی‌کرد، اسلامی فکر می‌کرد و این از ویژگی‌های مهم مکتب حاج قاسم است.

وی با بیان اینکه اینگونه بزرگداشت‌ها ما را به این سمت هدایت می‌کند که فراملیتی فکر کنیم، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمود حاج قاسم یک قهرمان ملتی و فراملیتی و امتی بود و ما باید به سرنوشت امت اسلامی فکر کنیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تاکید بر اینکه سردار سلیمانی یک شخصیت فرا قومی بود، خاطرنشان کرد: وقتی داعش تصمیم گرفت کردها را مورد هجوم قرار دهد اولین کسی که از قوم کرد دفاع کرد، حاج قاسم بود و با حضور حاج قاسم داعشی‌ها فرار را بر قرار ترجیح دادند.

وی با بیان اینکه حاج قاسم فراجناحی بود، تصریح کرد: حاج قاسم اصولگرا بود اما در اصولگرایان خلاصه نمی‌شد، در عین حال که اصولگرای ولایت‌گرا بود هرگز از هدایتگری غیر اصولگرایان غفلت نکرد.

حسنی ادامه داد: سردار اعتقاد داشت هنر ما در این است که مسافران قطار انقلاب را بیشتر کنیم و از پیاده شدن مسافران انقلاب جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه جناح‌های مختلف با وصل کردن خود به حاج قاسم کسب آبرو کنند که اشکالی ندارد، ابراز کرد: از مهمترین ویژگی‌های مکتب حاج قاسم این بود که او صادق بود، صداقت و اخلاص را در نقطه 100 داشت.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تاکید بر اینکه حاج قاسم آن انسان مجاهد شیفته اسلامی است که در صداقت و اخلاص در اوج قرار گرفته است، عنوان کرد: حاج قاسم با خدا، رهبر، مردم و خودش رو راست بود.

وی با بیان اینکه هرگز هدف وسیله حاج قاسم را توجیح نکرد، تصریح کرد: حاج قاسم متشرعانه برای رسیدن به اهداف خود جنگید و هرگز پا از دایره شرع مقدس بیرون نگذاشت.

حسنی با تاکید بر اینکه حاج قاسم هرگز در تلاش و جهاد خود به غیر از خدا فکر نکرد، عنوان کرد: هر کس اینگونه باشد خدا او را محبوب دل‌ها قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه محبوبیت حاج قاسم ریشه در اخلاص و توسل او دارد، ابراز کرد: اگر ما هم مخلص باشیم خدا محبت ما را در دل‌ها می‌اندازد و می‌توانیم تاثیرات بیشتری از خود به جا بگذاریم.

* حاج قاسم تمام نقشه‌های دستگاه استکبار را نقش بر آب کرد

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه حاج قاسم تمام نقشه‌های دستگاه استکبار را نقش بر آب کرد، تصریح کرد: دشمنان به فکر حذف فلسطین از خاورمیانه بودند که حاج قاسم با مرام و مسلک خود این طرح خاورمیانه بزرگ را به شکست کشاند.

وی افزود: امروز دیگر این فلسطینی‌ها نیستند که حذف خواهند شد، امروز صهیونیست‌ها در شرایطی قرار گرفته‌اند که چه بخواهند چه نخواهند دیر یا زود حذف خواهد شد مگر اینکه به سر عقل بیایند و طرح مقام معظم رهبری که مراجعه به آرا عمومی مردم فلسطین را اجرایی کنند.

حسنی با ببیان اینکه دومین ره‌آورد مکتب حاج قاسم کامل شدن پروژه داعش‌زدایی از سوریه، عراق و برخی نقاط دیگر بود با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اگر محور مقاومت مقابل داعش نایستاده بود خیلی از کشورها باید در مراکز استان‌ها از جمله همدان از خود دفاع می‌کردند، تصریح کرد: مکتب حاج قاسم این توطئه را نقش بر آب کرد.

وی با بیان اینکه متحدتر شدن جهان اسلام در مقابله با نقشه‌های شیطانی در منطقه از دیگر ره‌آوردهای مکتب حاج قاسم بود، خاطرنشان کرد: امروز به برکت مدیریت راهبردی حاج قاسم در منطقه دست ملت ایران، عراق، سوریه، یمن، لبنان و... در دست یکدیگر، سد آهنین و شکست ناپذیری را در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا ایجاد کرده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تاکید بر اینکه امروز آمریکایی‌ها هیچ راهی جز خروج از منطقه را ندارند و هسته‌های مقاومت که در مکتب حاج قاسم شکل گرفته خواب راحت را از چشمان استکبار ربوده است، افزود: مطمئن باشند تا انتقام خون حاج قاسم و دیگر همرزمان او گرفته نشود بچه مسلمان‌های با غیرت هرگز از مبارزه با آنان دست نخواهند کشید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات