خبرهای داغ:
امام جمعه همدان:

قوانین تورم‌زا موجب ایجاد مشکلاتی برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی شده است

همدان-امام جمعه همدان گفت: قوانین تورم‌زا موجب ایجاد مشکلاتی برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی شده، به نحوی که بسیاری از تولید کنندگان در پیچ و خم این قوانین گرفتار می‌شوند.
کد خبر: ۹۴۰۵۸۷۰
|
۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله حبیب اله شعبانی موثقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر همدان با بیان اینکه بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور ناشی از قوانین پیچیده است که برای حل این مشکلات باید برخی قوانین اقتصادی اصلاح شود، اظهار داشت: قوانین تورم‌زا موجب ایجاد مشکلاتی برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی شده، به نحوی که بسیاری از تولیدکنندگان در پیچ و خم این قوانین گرفتار می‌شوند.

وی با اشاره به سفر رییس جمهور به قم و دیدار با مراجع عظام تقلید، اظهار داشت: توجه به رهنمودها و توصیه‌های مراجع عظام بسیار ارزشمند است و دیدار رییس جمهور با علما جای تقدیر دارد.

امام جمعه همدان تصریح کرد: توجه به معیشت و اقتصاد کشور از جمله رهنمودهای مراجع عظام تقلید است که به رییس جمهور توصیه کردند.

وی ادامه داد: رییس جمهور در این دیدارها وعده داد که در ماه‌های آینده خبرهای خوبی به مردم برسد و تیم اقتصادی دولت در تلاش است تا در چندماه آینده مشکلات موجود را برطرف کند.

شعبانی موثقی تصریح کرد: مبارزه با فساد از شعارهای محوری دولت سیزدهم است و بخش عظیمی از عوامل فساد در کشور از قوانین تورم‌زا سرچشمه می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ۳۹۶ قانون مدنی در کشور تصویب شده که ۱۲۲ هزار ماده قانونی در آن گنجانده شده است و همین موجب سنگ‌اندازی در مسیر تولید می‌شود.

امام جمعه همدان ادامه داد: در نظام قانونی برخی از کشورها همچون فرانسه ۳ هزار و ۸۰۰ قانون تعریف شده است ولی ما ۱۱ هزار قانون داریم که تولید کننده برای عبور از آن کار بسیار دشواری دارد.

وی با اشاره به اینکه حوزه علمیه می‌تواند در این موضوع ورود پیدا کند، تاکید کرد: اگر می‌خواهیم عدالت برقرار شود نیاز به اصلاح این قوانین داریم.

شعبانی موثقی با اشاره به اینکه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید به طور دائم مطالبه‌گری کنند، اظهار داشت: مطالبه‌گری مسئولان بخش زیادی از مشکلات را برطرف می‌کند.

وی با اشاره به تشییع پیکر شهدا در بسیاری از استان‌های کشور افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، این کشور متعلق به امام زمان(عج) و زهرای مرضیه(س) است.

امام جمعه همدان با بین اینکه تنها کشوری که جبهه مقاومت در برابر مستکبرین را حفظ کرده جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: فرهنگ ایثار و شهادت توانایی تاثیر گذاری در جامعه را  دارد و می‌تواند رشد فرهنگی و پیشگیری از فساد را محقق کند و غفلت‌های تاریخی در شرایط حساس سرنوشت کشور و اسلام را به هم می‌ریزد.

وی همچنین با گرامیداشت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، گفت: در برخی از روایات، حضرت زهرا مرضیه(س) با عنوان «لیله القدر» تعبیر شده و تشریح خبر از دسترسی به معرفت و شناخت حضرت زهرا(س) امر بسیار سختی است.

شعبانی موثقی با اشاره به اینکه منطق فاطمه(س) منطق ابراهیم خلیل الله است، اظهار داشت: یک دختر ۱۸ ساله که در مقام پبامبر اکرم (ص) تربیت شده به این مقام رسیده است.

وی با اشاره به اینکه اهل آسمان برای تبرّک به درگاه حضرت زهرا(س) می آیند، افزود: بر اساس روایات شیعه و اهل سنت، محبت حضرت زهرا(س) کیمیای الهی است و انسان با این محبت به سادگی به ابدیت می‌رود.

امام جمعه همدان با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی افزود: توجه به مقام شامخ حضرت زهرا(س) و حرمت اهل بیت(ع) از مظاهر بارز تقوی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات