خبرهای داغ:
همدان-معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در رابطه با خانه مطبوعات کمبود بودجه داریم، گفت: از حرفه‌ای شدن رسانه‌ها دفاع می‌کنیم.
کد خبر: ۹۴۰۱۳۶۹
|
۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، فرشاد مهدی‌پور در نشست خبری با اصحاب رسانه استان همدان اظهار کرد: همدان دارای سه ظرفیت فرهنگی، تاریخی و منابع مورد نیاز انسانی برای توسعه کمی و کیفی رسانه به صورت همزمان است و معمولا تجمیع این توانمندی‌ها در یک نقطه حادث نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های مهم همدان در کشور نوعی همگرایی و پایین بودن سطح مناقشات و اختلافات بخشی است، گفت: همدان دارای ۲۰۰ نشریه و چند تشکل صنفی فعال رسانه‌ای است.

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در کشور مجموعه‌ای از مسائل عمومی در حوزه رسانه داریم که بخشی، استانی یا منطقه‌ای نیست، عنوان کرد: چالش‌های این حوزه چالش‌های عمومی است.

وی با بیان اینکه با نگاه به سال‌های اخیر متوجه تغییرات بسیار زیاد در حوزه مطبوعات خواهیم بود، تاکید کرد: روند پیشرفت رسانه‌ها رو به ‌جلو و در حال حرکت بوده است.

مهدی‌پور با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 6 هزار نفر عضو صندوق اعتباری هنر هستند و از خدمات این صندوق استفاده می‌کنند، ابراز کرد: بیمه صندوق اعتباری هنر شامل مشاغل سخت و زیان‌آور نیست.

وی با بیان اینکه اگر کسی بخواهد در حوزه رسانه باشد و از معافیت‌های آن استفاده کند باید رسانه خود این کار را انجام دهد، ادامه داد: کسی که متولی امر رسانه می‌شود زمان گرفتن مجوز این موضوع را تضمین کرده است که خبرنگاران خود را بیمه کند.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه باید برخی مشکلات از جمله بیمه فعالان رسانه در نهاد رسانه برطرف شود، ابراز کرد: حمایت‌های ما در حوزه کار رسانه شامل چنین موضوعاتی است.

وی با بیان اینکه بیمه فعالان رسانه از بیمه صندوق هنر جدا است، تصریح کرد: بیمه فعالان رسانه باید از سوی رسانه‌هاشکل بگیرد.

مهدی‌پور با اشاره به مشکل کمبود کاغذ از نیمه دوم سال قبل گفت: از سال 97 تا امسال 150 هزار تن کاغذ به استان همدان تخصیص داده شده و کاغذ تخصیصی به هیچ ‌عنوان با واسطه به نشریات داده نشده است.

وی با تاکید بر اینکه تلاش کرده‌ایم کاغذ با ارز نیمایی به کشور وارد و توزیع شود، تصریح کرد: با تکثر رسانه‌ها میزان حمایت از این عرصه کاهش می‌یابد که باید در درازمدت چاره‌ای برای حل مشکل اندیشید.

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر حفظ رسانه مکتوب افزود: طبق قانون مطبوعات اگر رسانه‌ای مورد حمایت قانون یارانه نگیرد متوجه نظم انتشار پایین و ضریب کیفی پایین است.

وی با بیان اینکه اگر در رسانه‌ای تخلفی صورت بگیرد ناظر به خانه مطبوعات است، گفت: تخصیص آگهی ادارات کل خارج از ضوابط قانون اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی تخلف قانونی است.

پورمهدی عنوان کرد: دستورالعمل توزیع یارانه دولتی بر اساس یک سری دستورالعمل بالادستی است که اصلاح آن و تغییر قوانین توسط مجلس برای تسهیل‌گری در دستور کار ما قرار دارد.

وی با بیان اینکه در شرایط کرونا از بسیاری از ضوابط خود عدول کرده‌ایم که اقتصاد رسانه سرپا بماند، ادامه داد: برگزاری جشنواره مطبوعات غرب کشور با پیگیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تدوین شیوه‌نامه قابلیت اجرایی شدن را دارد.

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه برای برگزاری دوره آموزشی برای اصحاب رسانه محدودیتی نداریم، گفت: در صورت تامین اعتبار سامانه تحفه با کارمزد پایین برای اعطای تسهیلات فعال خواهد شد که در حال حاضر سامانه کارا با تعرفه بالاتر تسهیلاتی را ارائه می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین ماموریت‌های ما رتبه‌بندی رسانه‌ها است، افزود: طبق بررسی نظرات و اعتراضات اهالی رسانه برای آن سازوکار بازنگری پیش بینی شده است.

پورمهدی با بیان اینکه در خصوص کاغذ از سال ۹۸ هیچ واسطه‌ای وجود نداشته است، ادامه داد: نظام صنفی رسانه‌ها و غربالگری خبرنگاران در دستور کار قرار دارد که البته خود رسانه‌ها مانع تصویب این نظام صنفی غربالگری در مجلس شده‌اند.

وی با بیان اینکه در رابطه با خانه مطبوعات کمبود بودجه داریم، عنوان کرد: از حرفه‌ای شدن رسانه‌ها دفاع می‌کنیم.

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه از رسانه‌های موثر استان‌های کم برخوردار و مرزی که ویژگی حرفه‌ای ضعیفی داشت هم باید حمایت کرد، خاطرنشان کرد: مجوز شکایت‌ از رسانه‌ها را در صورتی که شخصی نیست به کمک استاندار می‌توان از دستگاه‌ها پس گرفت.

وی در پایان ابراز کرد: همدان به دلیل ظرفیت‌های متعدد می‌تواند بخشی از رسانه‌های غرب کشور را تغذیه کند و در تولیدات در سطح تراز ملی موثر خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات