خبرهای داغ:
معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

باید به سمت تربیت نخبه و متخصص حرفه‌ای در حوزه رسانه برویم

همدان-معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما باید به سرعت به سمت تربیت نخبه و متخصص حرفه‌ای در حوزه رسانه برویم و افرادی که مراجع فکری باشند.
کد خبر: ۹۴۰۱۳۵۶
|
۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، فرشاد مهدی‌پور در آیین اختتامیه جشنواره رسانه‌ای ابوذر اظهار داشت: همدان به عنوان پایتخت فرهنگ عنوان می‌شود و در تهران بسیاری از مسئولیت‌های فرهنگی برعهده همدانی‌ها است.

وی با بیان اینکه ابوذر نماد آزادی‌خواهی و عدالتخواهی است، افزود: حرکتی که در این دهه اخیر شکل گرفته برای نشان دادن ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود در کشور است.

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما در کشور یک سپهر رسانه‌ای و نحوه شیوع پیام داریم که در یک زمان مشخص همه از یک پیام برخوردار می‌شوند که این موضوع مسئولیت و وظیفه رسانه را سنگین می‌کند.

وی ابراز داشت: گام اول شناخت زیست بوم رسانه‌ای در این مسئولیت است و شناسایی این زیست بوم به مقیاس جهانی یکی از نخستین گام‌ها است که نشان می‌دهد کجا هستیم و به کجا باید حرکت کنیم.

مهدی‌پور با بیان اینکه گام دوم در این حرکت، دانش کافی افرادی است که می‌خواهند در رسانه فعالیت کنند، اضافه کرد: موضوع دیگر این است که آیا از همه فرصت‌های نرم افزاری و سخت افزاری به نحو مطلوب استفاده می‌کنیم یا خیر؟ چرا که ما از توان سخت افزاری لازم برخوردار نیستیم.

وی گفت: ما در کشور با تعداد زیادی رسانه نمی‌توانیم آن گونه که شایسته است با دشمنان مواجه شویم و این عدم تمرکز عواقبی به همراه دارد که به مرور ضعیف می‌شود.

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ما باید به سرعت به سمت تربیت نخبه و متخصص حرفه‌ای در حوزه رسانه برویم و افرادی که مراجع فکری باشند و کسانی تربیت کنیم که بتوانند با گفتن یک حرف در جامعه تولید پیام کنند.

وی با بیان اینکه ما در معاونت امور مطبوعاتی قدم‌های اول را برداشتیم و امیدواریم که جشنواره ابوذر خلاهای موجود را پر کند، عنوان کرد: باید با افق بلندتری دید و هرآنچه که می‌تواند توسعه علمی و فکری و اثربخشی رسانه‌های کشور را افزایش دهد، دید.

در پایان این مراسم از برگزیدگان جشنواره ابوذر در هشت بخش تقدیر شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات