سردار کریمیان:

معلمان در سنگر تعلیم و تربیت، نسلی منطبق بر آموزه‌های دینی تربیت کنند

فرمانده اسبق سپاه عاشورا گفت: در کنار تلاش دولت انقلابی و مردمی برای حل مشکلات اقتصادی و شکستن ابهت تحریم دشمنان، باید در جبهه فرهنگی و روانی نیز تلاش‌ها در جهت شکستن الگوهای نامناسب غربی انجام داد.
کد خبر: ۹۴۰۶۳۵۱
|
۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶

معلمان در سنگر تعلیم و تربیت، نسلی منطبق بر آموزه‌های دینی تربیت کنند

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، سردار غلام عسگر کریمیان از یادگاران دوران دفاع مقس و فرمانده اسبق سپاه عاشورا  در یادواره شهدای معلم تربیت بدنی و سلامت  اردبیل که در سالن ولایت  با محوریت شهید حسن رجب زاده برگزار شد، گفت: دشمنان بعد از ناکامی در جنگ رو در رو و همچنین هجمه‌های فرهنگی و تبلیغی مختلف در شرایط کنونی به جنگ ترکیبی و تلفیقی اقتصادی و روانی روی آوردند تا ملت ایران را خسته و ناامید از آینده کنند.

وی افزود: شیوه‌های مختلفی در این جنگ به کارگیری شده که نمونه بارز آن تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران و همچنین شکستن روحیه مقاومت و ایستادگی ملت در برابر سختی‌ها و دشواری‌هاست که قطعاً با این حربه سعی می‌کنند تا ملت ایران را ناامید نشان دهند.

این یادگار دوران دفاع مقدس گفت: باید همه افراد جامعه به ویژه نسل نوجوان و جوان به این ترفند و شگرد دشمن آگاه بوده و با تسلط کامل سعی کنند با اتحاد و همدلی توطئه دشمن را شکسته و زمینه عزت روزافزون جامعه اسلامی و ملت‌های مسلمان را فراهم کنند.

کریمیان افزود: پیشینه ملت ایران پر از افتخارات در عرصه‌های مختلف به ویژه ۴۳ پیروزی انقلاب اسلامی است و ما به راحتی می‌توانیم از این گنجینه‌های عظیم و تجارب ارزشمند در مسیر پیروزی بهتر و بیشتر استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: قطعاً دشمن در این عرصه نیز ناامید خواهد شد چرا که ملت ایران در صحنه رویارویی با دشمنان تمام توطئه‌های آنها را به خوبی شناخته و سعی می‌کند با تکیه بر توان داخلی تمامی توطئه‌های اقتصادی، فرهنگی، روانی و اجتماعی آنها را خنثی کند.

فرمانده سابق سپاه عاشورا اضافه کرد: در کنار تلاش دولت انقلابی و مردمی برای حل مشکلات اقتصادی و شکستن ابهت تحریم دشمنان، باید در جبهه فرهنگی و روانی نیز تلاش‌ها در جهت شکستن الگوهای نامناسب غربی به ویژه در فضاهای مجازی باشد که ما انتظار داریم معلمان و مربیان در سنگر تعلیم و تربیت نسلی شایسته و منطبق بر آموزه‌های دینی تربیت کنند.

وی حساسیت مقطع کنونی را برای شکستن ابعاد مختلف توطئه‌های دشمنان و ترفند خبیث آنها را یادآور شد و بیان کرد: جبهه مقاومتی که امروز در جهان اسلام شکل گرفته دشمنان را به ستوه آورده و حتی برخی از برنامه‌ریزان و سیاستمداران را به هذیان‌گویی انداخته است.

کریمیان ادامه داد: در شرایط کنونی بهترین ابزار برای مقابله با دشمنان آموزه‌های دینی، فرهنگی و قرآنی است که معلمان و مربیان پرورشی و تربیتی می‌توانند در این ساحه تأثیرگذاری بیشتری داشته باشند.

سردار کریمیان گفت: در کنار اعتلای جایگاه تعلیم و تربیت، در سطح جامعه و خانواده‌ها نیز باید اصول و استراتژی تربیتی مناسب مد نظر قرار گرفته و حرکت‌های ارزشمندی را در جهت اعتلای نسل آینده شاهد باشیم.

احمد ناصری مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این مراسم گفت: معلمان و دانش‌آموزان در سنگر تعلیم و تربیت در سخت‌ترین شرایط عازم جبهه‌های حق علیه باطل شدند تا در این عرصه نیز نقش‌آفرینی اصلی را داشته باشند.

وی معلمان را سرمایه‌های تربیتی و معرفتی جامعه توصیف کرد و گفت: در کنار جایگاه انبیایی معلمان، شهادت زیبنده‌ترین لباس و زیور برای آنهاست که برای همیشه تاریخ می‌تواند آنها را استوار و ثابت قدم نگه دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: ما امروز در حالی یادواره شهدای معلم و فرهنگی را گرامی می‌داریم که در این استان ۶۵ شهید معلم توانستند با حضور در جبهه‌های حق علیه باطل به درجه رفیع شهادت نائل آیند.

ناصری به حساسیت مقطع کنونی در تربیت نسل شایسته و فاخر توسط معلمان و مربیان اشاره کرد و افزود: دشمنان ما امروز با حربه‌های مختلف تلاش می‌کنند تا عرصه تربیتی را برای نسل ما تنگ کنند که این کار از طریق فضای مجازی و شبکه‌های معاند به اشکال مختلف انجام می‌شود اما ضروری است در کنار خانواده‌ها، معلمان و مربیان تربیتی و آموزشی نیز حساسیت بیشتری نسبت به تعالی نسل آینده داشته باشند.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی دانش‌آموزان و معلمان رسالت سنگینی را در دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی بر عهده دارند، خاطر نشان کرد: مدرسه بهترین جایگاه در تعالی‌بخشی به این انگیزه‌های متعالی است که می‌تواند زمینه تربیت شایسته نسلی ارزشمند را رقم بزند.

ناصری حساسیت کار تعلیم و تربیت را در مقطع کنونی یادآور شد و اضافه کرد: باید سه ضلع جامعه، مدرسه و خانواده به نحوی عمل کنند تا کارکرد شایسته تربیتی و همچنین آموزش نسل آینده را مطابق با آموزه‌های دینی و ارزش‌های اسلامی شاهد و ناظر باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل یاد و خاطره شهدای معلم را گرامی داشت و ادامه داد: معلمان شهید بهترین سیره و پاک‌ترین اندیشه را برای نسل امروز و آینده به یادگار گذاشتند که الگوگیری از آنها می‌تواند ما را در همه ابعاد موفق نگه دارد.

شهید حسن رجب زاده دهم مرداد‌ماه سال ۱۳۳۳ در اردبیل دیده به جهان گشود وی از فوتبالیست‌ های معروف اردبیل بود و با توجه به مهارتی که در دروازه‌بانی داشت به «حسن گلر» معروف شده بود.

شهید حسن رجب زاده تا پایان دوره کاردانی در رشته تربیت بدنی تحصیلات خود را ادامه داد و در مدارس اردبیل به عنوان معلم پرورشی و ورزش مشغول شد و در سال ۱۳۵۹ ازدواج کرد و صاحب یک پسر و یک دختر شد.

با شروع جنگ تحمیلی در جبهه حضور یافت و نهم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۶۵ با سمت فرمانده دسته در «فاو» عراق بر اثر اصابت ترکش شهید شد.

ارسال نظرات