خبرهای داغ:
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین؛

۱۴ درصد مردم استان دز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند

دیده بان بیان کرد: در حال حاضر ۹۴ درصد افراد بالای دوازده سال استان دز اول، همچنین ۸۴ درصد دز دوم و ۱۴ درصد دز سوم واکسن را دریافت کردند
کد خبر: ۹۴۰۶۴۴۰
|
۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، ظهر امروز ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا استان به ریاست منوچهر حبیبی معاون سیاسی و امنیتی استاندار و با حضور مسوولان دستگاه های اجرایی و امدادرسان در سالن شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد.

دیده بان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین در این جلسه با اشاره به وضعیت کرونایی استان بیان کرد: استان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد و وضعیت تعداد بیمار با نوسانات کمی در وضعیت پایدار است.

وی گفت: تعداد بستری ها نسبت به هفته قبل نسبتا افزایش یافته که تعداد بستری فعلی ۱۴۴ بیمار بوده و در طول ۲۴ ساعت گذشته آمار فوتی کرونایی در استان نداشتیم. همچنین موارد قطعی ابتلا ۲۴ نفر و بدحالان ۵ بیمار می‌باشد.

دیده بان در ادامه اضافه کرد: سال پیش بعد از پیک سوم، ۱۷ هفته خوب با بستری زیر صد نفر داشتیم اما عادی انگاری و عدم رعایت پروتکل ها موجب شد از فروردین امسال پیک چهارم و پس از آن به سرعت پیک پنجم آغاز شد.

وی افزود: امروز در شرایط خوبی قرار داریم اما غفلت و عادی انگاری موجب درگیر شدن به پیک بعدی می شود و با توجه به این که استان البرز و تهران و زنجان درگیر سویه امیکرون هستند، تنها وجه مثبت استان، اجرای واکسیناسیون است لذا از مردم استان انتظار می رود جهت واکسیناسیون به مرکز واکسیناسیون مراجعه نمایند چرا که تعداد مراجعه کنندگان کمتر از حد انتظار است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین در ادامه عنوان کرد: رشد بستری ها در هفته اخیر نسبت به هفته قبل افزایش بسیار کمی داشته و امیدواریم در این زمینه افزایش نداشته باشیم و در حال حاضر بیماران بدحال کمتر از هفته های قبل است.

وی یادآور شد: کسانی که واکسن نزده اند در معرض خطر بیشتری هستند.درصد فوتی ها به ترتیب در ۱۹ دی نسبت به ماه های گذشته کمترین تعداد بوده و رکورد کاهشی ها را از ابتدای کرونا تا کنون در دی ماه داشته ایم و بالاترین فوتی ها در رنج سنی هفتاد سال به بالاست.

دیده بان بیان کرد: در حال حاضر ۹۴ درصد افراد بالای دوازده سال استان دز اول، همچنین ۸۴ درصد دز دوم و ۱۴ درصد دز سوم واکسن را دریافت کردند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار