کاهش 60 درصدي آمار فوتي هاي کرونا در نيشابور

معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور از کاهش 60 درصدی آمار فوتی های کرونا در یک ماه گذشته خبر داد.
کد خبر: ۹۴۰۶۵۶۵
|
۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹

علیرضا قامتی در جلسه ستاد کرونای نیشابور، ضمن عرض تسلیت ایام شهادت و گرامی داشت یاد و خاطره ی شهدا به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی و نیز آرزوی توفیق، صحت و سلامت برای مقام معظم رهبری اظهارکرد: ارائه ی آمارها نشان از عملکرد خوب دانشکده علوم پزشکی به لحاظ تجهیزات و نیروی انسانی و یادآور تلاش مضاعف مدافعان سلامت در ارتقای شاخص های واکسیناسیون است.
وی ادامه داد: با توجه به تاکید استاندار محترم بر تزریق دوز دوم واکسن مادران باردار، از مجموعه ی علوم پزشکی انتظار می رود این مورد مهم را مد نظر داشته و در اولویت کاری خود قرار دهند. همچنین با توجه به اینکه 70 درصد موارد مرگ و میرگ کرونا در چند ماه گذشته مربوط به افرادی  است که واکسن دریافت نکرده اند؛ اقناع سازی آحاد جامعه به دریافت واکسن باید در اولویت کاری تمامی سازمان ها قرار گیرد.
قامتی با اشاره به عادی انگاری و کاهش استفاده از ماسک در اجتماعات و مراسمات و ... از روسای اتاق اصناف، آموزش وپرورش، تبلیغات اسلامی و امور مساجد خواست تا نظارت وتوجه بیشتری در این خصوص داشته باشند.
معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور یادآور شد: با توجه به سرعت بسیار بالای انتشار سویه امیکرون، درصورت اوج گیری دوباره کرونا لازم است برنامه ریزی جدی برای مدیریت بحران صورت پذیرد، به همین منظور مجموعه ی بیمارستان 196تختخوابی شهید قاجاریان آماده ورود به مدار خدمت است تا در صورت نیاز بلافاصله مورد استفاده قرار گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار