مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: ماهانه برای هر شهروند اردبیلی ۶۰ هزار تومان یارانه نان از سوی دولت پرداخت می شود.
کد خبر: ۹۴۰۶۶۰۰
|
۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹

۶۰ هزار تومان سهمیه نان به صورت ماهانه برای هر شهروند اردبیلی پرداخت می‌شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، علی نوبخت در جلسه کارگروه ساماندهی آرد و نان شهرستان خلخال اظهار داشت: تامین نان مورد نیاز مردم به نرخ دولتی جزو اولویتی اساسی و مهم است که به همین منظور به صورت ماهانه 760 میلیارد ریال یارانه آرد در استان پرداخت می‌شود که این موضوع برای ما بسیار حائز اهمیت و اساسی است.

وی بیان کرد: ماهانه برای هر شهروند اردبیلی 60 هزار تومان یارانه نان از سوی دولت پرداخت می‌شود که به همین منظور 70 درصد یارانه‌های دولتی با هدف تنظیم بازار و حمایت از مصرف کننده در بخش آرد و نان هزینه می‌شود که میانگین سرانه آرد مصرفی استان به میزان 8 کیلوگرم است که در شهرستان‌هایی همچون خلخال 10 کیلو و 84 گرم به ازای هر نفر در طول یک ماه است.

نوبخت تصریح کرد: استاندارد نانوایی برای یک هزار و 200 نفر در کشور یک واحد تعریف شده که میانگین تعداد نانوایی‌های فعال در استان 50 درصد بیشتر از استاندارد تعریف شده کشوری است که 520 نفر در استان اردبیل از یک واحد نانوایی بهره‌مند هستند که این مسئله در حال حاضر به عنوان اولویت اساسی است.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: سامانه جدید هوشمند توزیع آرد در استان اردبیل راه‌اندازی شده که به همین منظور پیشگیری از هر گونه سوءاستفاده از آرد یارانه برای جلوگیری از فروش آرد خارج از شبکه و افزایش نظارت بر نحوه توزیع آرد در استان اردبیل انجام می‌شود که این موضوع برای ما مورد توجه است.

وی اظهار کرد: آرد یارانه‌ای نوع یک و 2 نانوایی‌های روغنی‌پز استان اردبیل از سال آینده حذف می‌شود و در صورت اجرای این طرح پیش‌بینی می‌شود که مصرف نان در استان اردبیل 30 درصد نسبت به شرایط فعلی کاهش پیدا کند که این مسئله به عنوان اولویت اساسی و مهم مطرح است که امری لازم و ضروری است.

ارسال نظرات