خبرهای داغ:
طاهری عنوان کرد: در راستای محرومیت زدایی و اشتغالزایی، ۱۷ کارگاه تولیدی ایجاد شد که در هر کارگاه ۱۰ تا ۱۵ نفر مشغول به کار هستند؛ همچنین برنامه‌ریزی لازم جهت خرید تضمینی محصولات آن‌ها انجام شد.
کد خبر: ۹۴۰۷۱۲۶
|
۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹

قزوین_ مسئول بسیج مهندسین شهرستان تاکستان، در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در خصوص محرومیت زدایی و ایجاد ۲۳۴ شغل برای سرپرستان خانوار و ۱۷ کارگاه تولیدی، جهت اشتغالزایی در رفع کاستی های مناطق محروم اقدام شایسته صورت گرفته است.

 

آرمین طاهری با اشاره به ایجاد اشتغال برای ۲۰۰ سرپرست خانوار و نیازمند در شهرستان تاکستان ابراز کرد: در کنار موضوعات عمرانی و ساخت‌وسازها نیز مسائل اقتصادی و اشتغالزایی برای مناطق محروم را هم در نظر داریم تا بتوانیم فقر را برای همیشه در این مناطق ریشه‌کن کنیم.

 

 وی تصریح کرد: هفت کارگروه در قالب‌های مختلف عمرانی، اشتغال، گردشگری، فضای مجازی، پزشکی، فرهنگی و اقتصادی را برای تاکستان تعریف کردیم تا در صورت نیاز هر کدام از کارگروه‌ها بتوانند نقش تخصصی خود را ایفا کنند.با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر این موضوع که "بسیج باید در بحث صنعت پیشگام باشد" گروه جهادی در قالب قرارگاه رفع موانع و مشکلات تولیدی و صنعتی را تشکیل دادیم که در راس آن فرماندهی سپاه استان حضور دارد و اجرای آن با بسیج مهندسین است.

 

طاهری اضافه کرد: هدف از این کارگروه شناسایی و احصاء مشکلات و موانع کارگاه‌ها و شرکت‌های نیمه‌راکد و راکد است تا مجدد به چرخه تولید باز گردند. بیشترین موانع تولید در شهرستان تاکستان مشکلات مالیاتی، تجهیزات، مواد اولیه و بازار فروش است که در رفع این موانع با همراهی مسئولین مربوطه در کنار تولیدکنندگان هستیم.

 

مسئول بسیج مهندسین شهرستان تاکستان عنوان کرد: خوشبختانه سال گذشته بسیج مهندسین عمرانی استان قزوین با توجه به اقداماتی که در قالب طرح عمران روستاهای محروم داشت توانست رتبه برتر را در کشور کسب کند. هدف از ایجاد کارگاه‌های مشاغل خانگی اشتغالزایی و درآمدزایی برای سرپرستان خانوار و افراد بی‌بضاعت است که در زمینه‌های مختلف فرش‌بافی، گلیم‌بافی، حصیربافی، سفال‌گری، گیاهان دارویی و پرورش زنبور عسل و قارچ ورود کرده‌ایم.

 

طاهری اضافه کرد: همچنین با رایزنی با سازمان فنی‌وحرفه‌ای و صنایع دستی فرصتی را فراهم کردیم تا افرادی که سرمایه و هنری در هیچ کاری نداشتند نیز آموزش رایگان همراه با ارائه گواهی پایان دوره را در هنر دلخواه خود را کسب کنند و این افراد می‌توانند با ارائه گواهی اشتغال، تحت پوشش بیمه مشاغل خانگی قرار گیرند و از تسهیلات ۴ درصد کمیته امداد و اداره صمت برخوردار شوند.

 

ایجاد ۱۷ کارگاه تولیدی برای اشتغالزایی در مناطق محروم

 

طاهری اذعان کرد: با تسهیلاتی که افراد بعد از کسب صنعت اشتغال و کارآفرینی دریافت کردند برای هر ۱۰ تا ۱۵ نفر یک تعاونی همراه با کارگاه و تجهیزات تشکیل دادیم که در این راستا ۱۷ کارگاه ایجاد شد که در هر کارگاه ۱۰ تا ۱۵ نفر مشغول به کار هستند؛ همچنین برنامه‌ریزی لازم جهت خرید تضمینی محصولات آن‌ها انجام شد.

 

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی لازم انجام شده تا در طول سال نمایشگاه‌هایی جهت فروش و تبلیغات کالاهای صاحبان مشاغل برگزار شود که هفته گذشته اولین نمایشگاه با حضور رییس سازمان بسیج سازندگی کشور در آقابابا برگزار شد. در حوزه پزشکی هم در بحث‌های مشاوره و خدمات درمانی از قبیل دندانپزشکی، جراح زنان و زایمان، داخلی، عمومی و فیزیوتراپیست را داریم که با توجه به اعلام نیاز مناطق خدمات مورد نیاز ارائه می‌شود.

 

مسئول بسیج مهندسین شهرستان تاکستان بیان کرد: کارگروه فضای مجازی به منظور افزایش سواد رسانه به ویژه در ایام کرونا برای دانش‌آموزان و والدین تشکیل شد که مربیان سواد رسانه با هماهنگی هیئت امنای مساجد در روستاها کلاس آموزشی برگزار می‌کردند و با استفاده از ظرفیت خیرین تاکنون ۱۶۷ دستگاه گوشی هوشمند و تبلت برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت و نیازمند تهیه شده است.

 

طاهری اذعان کرد: از ابتدای سال پیگیر بحث گردشگری در روستاهایی که ظرفیت و جاذبه‌های لازم را دارند، رونق بخشیم سه روستا شناسایی شده و در حال رایزنی با میراث ‌فرهنگی در بحث جذب سرمایه‌گذار و ایجاد ظرفیت لازم برای گردشگری هستیم که اجرای این طرح می‌تواند مزایای فراوانی برای خود روستا و روستاهای همجوار آن ایجاد کند.شناسایی مناطق محروم با استفاده از ظرفیت فرمانده پایگاه‌های بسیج در روستاها صورت می‌گیرد و با توجه به اعلام نیاز آن‌ها، کارگروه‌های لازم تشکیل و اعزام می‌شوند.

 

طاهری در پایان گفت: ابتدا تنها از ظرفیت مهندسین در بحث‌های مختلف عمرانی استفاده می‌شد اما به واسطه آن‌‌ها با مدیران، مسئولین و اعضای دیگر کارگروه آشنا شدیم به طوری که در برخی از ماموریت‌های جهادی ممکن است برخی مسئولین نیز با ما همراه شوند که اشتیاق آن‌ها برای خدمات رسانی توصیف شدنی است، هزینه‌ها را با استفاده از ظرفیت کمیته امداد با کمک در ساخت منازل مسکونی و خیرین و مدیران واحد‌های صنعتی در رفع موانع مدیریت کردیم.

 

انتهای پیام/۱۰۰۲

ارسال نظرات
پر بیننده ها