خبرهای داغ:
شاهرود_یک راننده در شاهرود در هفته دو بار به جرم حمل بار قاچاق تاغ دستگیر شد.
کد خبر: ۹۴۰۷۳۴۹
|
۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۰

دستگیری قاچاقچی تاغ در شاهرودبه گزارش خبرگزاری بسیج، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرودگفت: راننده یک دستگاه خودروی پیکان وانت سه روز پیش با محموله چوب تاغ دستگیر و با پرداخت خسارت آزاد شده بود.
محمدرضا کشاورزیان افزود: با گذشت چند روز، راننده این خودرو برای بار دوم در تاغزار‌های شهرستان شاهرود تاغ‌زنی و بارگیری کرده بود که با هوشیاری مأموران انتظامی شهر رویان در بخش مرکزی شاهرود، خودروی وی توقیف و برای تشکیل پرونده به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان منتقل شد.
کشاورزیان با اشاره به دستگیری و بازداشت سه نفر و معرفی آن‌ها به مراجع قضایی تصریح کرد: این افراد تاغ‌های شهرستان دامغان را نیز قطع و در شاهرود جمع آوری می‌کردند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شاهرود میزان جریمه پرداختی در این ۲ مرحله را بیش از ۵۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: این افراد در چند روز گذشته بیش از ۷۰۰ کیلوگرم شامل ۳۰ اصله تاغ ۳۰ساله را قطع کرده بودند.
گیاه تاغ گونه‌ای کویری و مقاوم در برابر کم آبی است که با هزینه فراوان کاشته و نگهداری می‌شود و نقش مهمی در حفظ روستا‌های در برابر شن‌های روان دارد.
این نوع درختچه نقش مهمی در پیشگیری از بیابانزایی و روند پیشروی مناطق بیابانی به مناطق مسکونی حاشیه کویر دارد که به خاطر تولید زغال از این چوب، مورد دستبرد سودجویان قرار می‌گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها