سرپرست معاونت صنایع دستی استان اردبیل گفت: طی ۹ ماهه نخست امسال ۱۱۵ صنعتگر و تولیدکننده صنایع دستی استان تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.
کد خبر: ۹۴۰۷۶۱۰
|
۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶

بیمه ۱۱۵ صنعتگر و تولید کننده صنایع دستی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، توحید دلاور قوام گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده در سال‌جاری معرفی ۸۵۲ طرح صنعتگران صنایع‌دستی با ۸۵۲ نفر اشتغال برای اخذ تسهیلات بانکی از محل تفاهم نامه با بنیاد برکت به مبلغ ۳۲۰ میلیارد ریال انجام شده است.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: طی همین مدت ۳۴۰ فقره مجوز مشاغل خانگی مستقل و پشتیبان در سطح استان صادر شده است که معرفی ۴۸۰ نفر از صنعتگران برای اخذ تسهیلات بانکی با مبلغ ۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات مشاغل خانگی و معرفی و پرداخت تسهیلات کرونا برای ۱۲۵ نفر از صنعتگران و تولیدکنندگان صنایع‌دستی به مبلغ ۱۲ میلیارد ریال نیز از جمله اقدامات است.

دلاور قوام بیمه ۱۱۵ نفر از صنعتگران و تولیدکنندگان صنایع‌دستی از محل صندوق اجتماعی و تامین اجتماعی و انتخاب استان اردبیل به عنوان استان پایلوت برای تجهیز و آماده‌سازی خانه ایرانی با محوریت خانه ابراهیمی را از برنامه‌های اجرایی سال‌جاری عنوان کرد.

او می‌گوید: تکمیل پرونده و انتخاب و ثبت شهر عنبران به عنوان شهر ملی گلیم در شورای راهبردی انتخاب شهر و روستای ملی و جهانی، تکمیل پرونده باز زنده‌سازی رشته فراموش شده و در حال فراموشی چاقوسازی و ارسال به وزارت میراث‌فرهنگی و اخذ مجوز تکمیل پرونده رشته سفالگری سنتی کوثر برای ثبت آثار معنوی و ارسال به وزارت میراث‌فرهنگی نیز انجام شده است.

ارسال نظرات