امام جمعه شهرستان قدس:

حضرت ام البنین (س)الگوی غیرت دینی و جهاد تبیین است

حجت الاسلام والمسلمین جوکار امام جمعه شهرستان قدس با جمعی از طلاب برادر و خواهر مبلغ امین در مدارس دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۹۴۰۸۱۰۷
|
۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرقدس: حجت الاسلام‌جوکار، امام جمعه شهرستان قدس در این جلسه به دو ویژگی غیرت دینی و جهاد تبیین حضرت ام البنین که قابل استفاده در جامعه است اشاره و تاکید کرد.

 

وی درخصوص غیرت دینی افزود: زمانی که خبر شهادت حضرت عباس علیه السلام و برادرانش را به مادرش آوردند، در پاسخ به بشیر می‌گوید همه فرزندانم فدای حسین علیه السلام و این نشان از غیرت دینی او است.

 

حجت الاسلام والمسلمین جوکار ادامه داد: حضرت ام البنین به تاسی از حضرت زهرا سلام الله علیها که با گریه های سیاسی خود پس از پیامبر، مردم را نسبت به مقام ولایت متنبه ساخت، در پنج سال گریه بر سر شکل مزارهایی که در بقیع برای فرزندانش ساخته بود، حماسه عاشورا را جاودانه کرد و دستگاه بنی امیه را رسوا کرد.

 

حجت الاسلام‌جوکار بیان کرد: طلاب، مبلغین و حوزویان باید پرچم دار غیرت دینی و جهاد تبیین باشند. مطابق با آیه ۱۲۲ سوره توبه که می‌فرماید: فَلَوْلَا نَفَرَ مِن کلِّ فِرْقَةٍ مِّنْهُمْ طَائِفَةٌ لِّیتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ وَلِینذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَیهِمْ لَعَلَّهُمْ یحْذَرُونَ ﴿۱۲۲﴾ فلسفه حضور طلاب در حوزه های علمیه، تبلیغ دین یا همان جهاد تبیین هست. 

 

وی بیان داشت: امروز دشمنان برای ضربه زدن به عقاید دینی نوجوانان و جوانان، جهادی و بطور شبانه روزی عمل می‌کنند در نتیجه مقابله با آنان به غیرت دینی و روحیه جهادی در تبلیغ و تبیین نیاز دارد.

 

امام جمعه شهرستان با اشاره به آموزش مربیان تصریح کرد: دوره‌های مختلف تخصصی برای طلاب و روحانیت در حال برگزاری است. دوره‌هایی همچون دوره تخصصی مشاوره خانواده، دوره تربیت مربی کودکان و نوجوانان، دوره آشنایی با ادیان، فرق، دوره تخصصی سواد رسانه که توصیه میکنم در این دوره ها شرکت کنید.

وی در پایان از مجاهدت طلاب و روحانیون عزیز و همکاری مدارس و آموزش و پرورش تقدیر کرد.

خبرنگار: میر احمدی

ارسال نظرات