خبرهای داغ:
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز:

واکسیناسیون در اوج شیوع کرونا خیلی موثر نیست

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: تا وضعیت استان خوزستان آبی است از مردم انتظار می رود نسبت به تکمیل واکسیناسیون اقدام کنند تا در برابر اُمیکرون ایمن بمانند.
کد خبر: ۹۴۰۸۱۱۷
|
۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳

دکتر محمدحسین سرمست روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: اُمیکرون در حال تبدیل شدن به سویه غالب در کشور و استان بوده و به سرعت در حال انتشار است و از آنجا که تعداد بیماران نیز افزایشی شده از مردم درخواست داریم تزریق واکسن و رعایت شیوه نامه های بهداشتی را با جدیت دنبال کنند.

وی با بیان اینکه بهترین واکسن همان واکسنی است که در دسترس بوده و نیازی نیست که منتظر یک نوع خاص واکسن بمانیم افزود: اینکه یک نوع خاص واکسن را مدنظر قرار دهیم در حقیقت به خود ضربه زده ایم همچنین لازم است علاوه بر واکسیناسیون استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در نقاط شلوغ نیز مدنظر قرار گیرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در شرایط کنونی نصب تهویه در مکان های پر تردد ضروری است همچنین در میهمانی ها بهتر است پنجره ها باز باشد تا تهویه مناسب صورت گیرد.

وی افزود: در ۲ سال اخیر که با کرونا مواجه شده ایم ابتلا به سرماخوردگی را باید کرونا فرض کرده و ضمن حفظ فاصله با دیگران از ماسک استفاده کرد.

سرمست با بیان اینکه ابتلای یک نفر از اعضای خانواده به کرونا به منزله ابتلای تمام اعضای خانواده است گفت: در چنین مواردی نیاز نیست افراد دنبال تست باشند تا کرونا ثابت شود بلکه بهترین کار در صورت بروز علائم بیماری حفظ فاصله از دیگر افراد خانواده است.

در حال حاضر تمام شهرهای خوزستان در وضعیت آبی کرونایی قرار داشته و تاکنون بیش از ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها