پدر شهید علی برز نریمانی آسمانی شد؛

حاج اله داد نریمانی پدر شهید آسمانی شد

پدر سردار شهید «علی برز نریمانی» مرحوم حاج اله داد نریمانی دارفانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.
کد خبر: ۹۴۰۸۲۱۲
|
۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حاج اله داد نریمانی پدر سردار شهید «علی برز نریمانی» دعوت حق را لبیک گفت و به فرزند شهیدش ملحق شد.

سردار شهید علی برز نریمانی در سال ۱۳۴۰ چشم به جهان گشود. تحصیلات ابتدایی را در مدارس عشایری به پایان رساند. هوش سرشارش چنان بود که ۳ سال اول دوره ابتدایی را در یک سال به اتمام رساند. در پیروزی انقلاب اسلامی در تمامی صحنه‌ها حضور داشت و با پخش اعلامیه مردم را به شورش علیه نظام منحوس پهلوی دعوت می‌کرد.

از اوایل انقلاب اسلامی در انجمن اسلامی دبیرستان عشایر عضوی مفید و مؤثر بود و ارتباطش با بسیج، سپاه و مسجد قطع نمی‌شد.

در سرکوبی جریان‌های منافقین، لیبرال‌ها و گروهک‌های ضدانقلاب فعالانه حضور داشت؛ و باوجود تهدید‌های فراوان گروهک‌ها به ترور موفق شد از نقشه‌های خائنانه آنان جان سالم به درببرند. بعد از اتمام دبیرستان مدتی در جهاد سازندگی عشایر مسئول تبلیغات بود و بااین‌وجود نقش مؤثری در تهیه و تنظیم مجلات پیام عشایری داشت.

در سال ۱۳۶۰ به عضویت رسمی سپاه پاسداران درآمد وهمان سال به جبهه اعزام شد و در عملیات بیت‌المقدس به‌عنوان مسئول تیم شناسایی و آرپیچی زن حماسه‌ها آفرید. این شهید والامقام پنجم شهریورماه ۱۳۶۵ در درگیری با عناصر ضدانقلاب در منطقه فارس، استهبان، کوهمره سرخی به درجه رفیع شهادت نائل شد.

ارسال نظرات