سرپرست تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی تاکید کرد
تبریز- سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی بر ضرورت امیدآفرینی و ایجاد نشاط اجتماعی در مراسم های جشن و سرور تاکید کرد.
کد خبر: ۹۴۰۸۵۹۲
|
۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سید محمود حسینی صبح امروز چهارشنبه در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان گفت: وظیفه انبیا بسترسازی و ایجاد تمدن توحیدی است و لازمه این امر تزکیه نفس بوده و اعتکاف یکی از راه‌های عملیاتی این موضوع است.

وی سپس ادامه داد: قطعاً دستور حق تعالی به حضرت ابراهیم (ع) و حضرت اسماعیل (ع) برای تطهیر مسجد الحرام و آماده سازی ظاهری این مسجد مقدمه‌ای برای تطهیر قلوب و نورانی شدن قلب‌ها به نور توحید و معنویت است که بستری بسیار زیبا و مهم برای تمدن سازی نوین اسلامی که مطالبه رهبر فرزانه انقلاب و ولی امر مسلمین جهان است که با برنامه ریزی صحیح در این مراسمات برای جذب و اقناع حداکثری مردم به این مهم باید اقدام شود.

حسینی در بخش دوم صحبت‌های خود افزود: در جشن‌های مذهبی وظیفه امیدآفرینی و ایجاد نشاط اجتماعی سالم و الگودهی به مراسمات جشن‌ها وظیفه ستاد ساماندهی شئون مذهبی است که باید با رعایت زیست بوم مناطق مختلف مراسمات مردمی شاد و پرشوری که هم جذاب و هم پربار و نشاط آفرین باشد، بستر سازی شود.

وی افزود: ایجاد دغدغه نسبت به موضوع جمعیت و فرزند آوری در تمامی مراسمات ماه‌های رجب، شعبان و رمضان باید در اولویت قرار گیرد و به گفتمان جامعه تبدیل شود.

ارسال نظرات