در نشست اعضای بسیج رسانه با رئیس اتاق اصناف شهرستان ری مطرح شد
رئیس اتاق اصناف شهرستان ری از شفاف بودن برنامه های این واحد در مدت 679 روز از استقرار هیات مدیره فعلی اتاق اصناف شهرستان و افق روشن و دراز مدت برای سهولت در فعالیت صنوف و حمایت از حقوق مردم خبر داد.
کد خبر: ۹۴۰۸۶۳۸
|
۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۰

لطف الله ستاره رئیس اتاق اصناف شهرستان ری در نشست صمیمی با پیشکسوتان و اعضای هیات مدیره بسیج رسانه و خانه مطبوعات شهرستان ری به تشریح اقدامات و برنامه های این اتاق پرداخت و گفت: بازرسی های ما شبانه روزی شده و برای حمایت از حقوق مردم با صنوف متخلف به شدت برخورد می کنیم و به هیچ تلفن و سفارشی توجه نمی کنیم.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا از فعالیت برخی صنوف که زیر قیمت بازار خدمات ارائه می کنند، جلوگیری می شود، گفت: برخی صنوفی که زیر قیمت خدمات ارائه می کنند   از کیفیت کالا و خدمات می کاهند و خدمات آنها واقعی نیستب مصداق آن هم یک واحد صنفی فروشنده کباب است که قیمت غذای آن پایین تر از سایر مغازه ها بود اما در بازرسی های ما مشخص شد مواد اولیه آنها کیفیت نداشت و متاسفانه مالک این مغازه کوبیده سوخته شب گذشته را با گوشت جدید چرخ می کرد و به مشتری از همه جا بیخبر می فروخت و مشتری هم تصور می کرد که این واحد صنفی چقدر منصف و ارازن فروش است.

 همچنین در بحث فروشگاه های زنجیره ای وارد شدیم و متوجه شدیم 150 قلم کالای تاریخ 2 سال گذشته را به صورت کیلویی می خرند و به قیمت جدید دست مردم می دهند.

 ستاره درخصوص ساخت مجتمع اتاق اصناف شهرستان ری گفت: ساختمان مجتمع اتاق اصناف شهرستان ری   به صورت شبانه روزی در حال ساخت است و پیشرفت فیزیکی مناسبی دارد.

وی افزود: براساس مصوبه کمیسیون نظارت، ساختمان مجمع امور صنفی سابق واقع در خیابان 24 متری شهرری به مبلغ سه میلیارد و 400 میلیون تومان فروخته شد و یک قطعه زمین به مساحت  2200 متر مربع واقع در انتهای بزرگراه امام علی(ع) در مجاورت کلینیک گل و گل شهرداری منطقه 20 به مبلغ چهار میلیارد و 300 میلیون تومان خریداری کردیم که مبلغ 900 میلیون تومان آن را اتحادیه ها پرداخت کردند و اردیبهشت سال 99 پروانه ساخت این مجتمع را دریافت کردیم و عملیات اجرایی مجتمع به سرعت آغاز شد. قرار داد با پیمانکار منعقد شده و مقرر شد هر مترمربع دو میلیون و 800 هزار تومان احداث شود که البته با توجه به شرایط اقتصادی و افزایش نرخ تورم این مبلغ برای پیمانکار مقرون به صرفه نبوده که نسبت به رفع این مشکل هم جلساتی برگزار شده و راهکارهایی اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به شفاف بودن کلیه امور اتاق اصناف، در خصوص ساخت این مجتمع نیز گفت: برای سرعت گرفتن ساخت پروژه، مقرر شد مبلغ 3 میلیارد تومان هزینه اولیه احداث ساختمان در ابتدا توسط پیمانکار هزینه شود و در مراحل بعدی ما اقدام به پرداخت هزینه ها خواهیم کرد.

ستاره با اشاره به اینکه اغلب اتحادیه ها استیجاری و تعدادی هم مالکیتی هستند، گفت: برای فروش ساختمان های مالکیتی اتحادیه ها، کار استعلام توسط کارشناس رسمی محلی و کارشناسان رسمی دادگستری صورت گرفت و آگهی مزایده املاک در روزنامه رسمی  منتشر شد که با حضور نماینده فرمانداری، اداره صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه و اتاق اصناف این املاک فروخته می شود.

 ساختمان مجتمع اتاق اصناف شهرستان ری  در 9 طبقه ساخته می شود که در حال حاضر سقف  طبقه ششم آن تکمیل شده و هر روز 50 نفر در این کارگاه مشغول کار هستند که امیداوریم بزودی مورد بهره برداری قرار بگیرد و شهروندان  کلیه امور مربوط به مشاغل خود را به صورت متمرکز و به راحتی در این محل در کوتاه ترین مدت و به راحتی انجام دهند.

ستاره با بیان اینکه 44 اتحادیه در شهرستان ری فعال هستند، گفت: با استقرار اتحادیه ها در این مجتمع به هر یک از ادارات و سازمان های مرتبط با اصناف از جمله بانک ها، شهرداری، دارایی، بیمه و غیره یک باجه اختصاص می یابد تا کلیه امور کسب و پیشه فعالان اقتصادی از صفر تا صد در این مجتمع انجام شود. وی ادامه داد: در صورت آماده بودن مدارک متقاضی، در مدت 48 ساعت پروانه فعالیت و کسب برای آنها صادر می کنیم.

وی درخصوص امکانات این مجتمع اظهار داشت: سالن آمفی تئاتر با ظرفیت 150 نفر و دو طبقه پارکینگ با ظرفیت پذیرش 200 دستگاه خودرو جانمایی شده  و از بهترین مصالح ساختمانی با کیفیت بالا استفاده می شود که جزئیات آن در قرار داد ذکر شده است.

رئیس اتاق اصناف شهرستان ری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: به شدت از حقوق مردم دفاع می کنیم و برای این منظور تعطیلی برای ما مفهومی ندارد و حتی روزهای جمعه و تعطیل بازرسی از اصناف صورت می گیرد و ریز هزینه ها و دریافتی ها حتی در روزهای جمعه با جزئیات کامل ثبت می شود و حساب و کتاب ها دقیق و کامل است و هر سازمان بازرسی و نظارتی می تواند اطلاعات اتاق را بررسی و ملاحظه کند.

 ستاره افزود: متاسفانه برخی فروشکاه های زنجیره ای کالاهای تاریخ مصرف گذشته را به قیمت ارزان و با کمترین قیمت از تولید کننده ها و کارخانه ها خریداری می کنند و از حجم و وزن محصولات کم می کنند و به قیمت ها بالا می فروشند که در بازرسی از تعدادی از این واحدها مشخص شد در هر بسته  دستمال کاغذی 30 برگ کم است یا حجم نوشابه ها در فروشگاه های بزرگ زنجیره ای نسبت به سایر فروشگاه ها حدود یک سانتیمتر کمتر و قالب بطری کوچکتر سفارش داده اند که قسمت زیرین آن گود است تا نوشابه کمتری جا بگیرد که با این کم فروشی و غش در معامله به شدت برخورد و واحد متخلف جریمه شد.

 

ارسال نظرات