دویست و بیستمین جلسه هیات مدیره مجمع خیرین کشور صبح امروز چهارشنبه، ۲۹ دی‌ماه با حضور میهمانانی از مجلس شورای اسلامی، بنیاد شهید، شورای شهر و سازمان بسیج برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۰۸۶۴۸
|
۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج: در این نشست که بر هماهنگی در ارائه خدمات بین سازمان‌های خدمات‌رسان تاکید شد، هیات مدیره مجمع خیرین کشور، "مجتبی رضاخواه"، نماینده مردم تهران و نایب‌ رییس فراکسیون مجمع خیرین و امور خیریه مجلس شورای اسلامی؛ "مهدی پیرهادی"، رئیس کمیسیون‌ سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، "احمد اسفندیاری"، رییس صندوق بسیج بسیجیان؛ "مهدی ایزدی"، معاون حقوقی و مجلس بنیاد شهید؛ "محمود پاکدل"، معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید؛ "خداکرم کولیوند"، مدیرکل مسکن و امور گلزارهای بنیاد شهید؛ "حسن مسلمی نایینی"، مدیرعامل بنیاد خیرین دانشگاه تربیت مدرس حضور داشتند.

در ابتدای نشست، حبیب‌الله بوربور، رییس هیات مدیره مجمع خیرین کشور در خصوص چرایی تشکیل این نشست گفت: بدیهی است که هماهنگی سازمان‌های خدمات‌رسان به اقدامات خیرین شتاب می‌دهد و از آنجا که مجمع خیرین کشور در عرصه‌های مختلف کار خیر حضور فعال دارد، ناگزیر از انجام هماهنگی‌ها با سازمان‌ها و نهادهای مختلف تصمیم‌ساز و خدمات‌رسان هستیم. 

وی افزود: یکی از مسایلی که در مجمع خیرین کشور بر آن تمرکز داریم، بحران پیری و سالمندی است که در دو دهه آینده گریبان‌گیر کشور خواهد بود. بر همین اساس، طرح بانک زمان را راه‌اندازی کرده‌ایم تا افراد بتوانند با استفاده از آن، اقداماتی انجام دهند که در دوره تنهایی و سالمندی به کارشان بیاید. برقراری ارتباط بین سازمان بسیج و خانواده‌های شهدا و جانبازان برای دادن خدمات بر بستر بانک زمان در این راستا صورت گرفته است.

بور بور اضافه کرد: در همین مسیر، تفاهم‌نامه‌ای هم با وزارت آموزش و پرورش منعقد کرده‌ایم. بنابراین، برای انجام این اقدامات، تعامل و همکاری شما را می‌طلبیم. مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون‌ سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، کلامش را با توضیح عنوان کمیسیون متبوعش آغاز کرد و گفت: در بعد سلامت، بیشترین کاری که شهرداری تهران انجام می‌دهد در حوزه سلامت اجتماعی، سلامت روان و سلامت سالمندی است.

وی گفت: در خصوص سلامت سالمندی که بخشی از ماموریت‌های ماست، بیشترین پیک کاری ما در ۲۰ تا ۳۰ سال آینده رقم خواهد خورد، لذا باید بتوانیم از مصایب و مشکلات این دوره پیشگیری کنیم. بنابراین من آمادگی خود و همکارانم را برای اجرای طرح‌هایی که دارید اعلام می‌کنم، ضمنا توجه شما را جلب می‌کنم به ظرفیت‌هایی که شهرداری در بیش از ۳۴۰ سرای محله در تهران دارد و می‌تواند در امر فرهنگ‌سازی مقابله با بحران سالمندی به کار آید.

در ادامه هر یک از میهمانان نقطه نظرات خود را در خصوص دستور جلسه مشترک بیان کردند.

«احیای قانون پزشک خانواده»، «توجه به تجربه کشورهای مختلف در مواجهه با بحران سالمندی، بویژه کشورهای بلوک شرق»، «استفاده از ظرفیت بسیج محلات و بسیج جامعه پزشکی در خصوص خدمات‌دهی به خانواده‌های جانبازان و خانواده‌های شهدا»، «برقرای جلسات هماهنگی بین بنیاد شهید و سازمان بسیج برای اجرای طرح بانک زمان»، «توجه به مسایل و مشکلات مهاجران افغانستانی، بویژه خانواده‌های شهدای مدافع حرم در حوزه مسکن،» «سازماندهی خدمات پزشکان متقاضی ورود در طرح نذر تخصص با محوریت سازمان نظام پزشکی»، «تهیه و ارایه یک مدل جامع یرای ارایه خدمات به سالمندان»، »انعقاد تفاهم‌نامه‌های جدید دو یا سه جانبه با سازمان‌ها و نهادهای خدمات‌رسان» و «تشکر از شهرداری تهران به واسطه ساماندهی معتادان متجاهر شهر تهران» از اهم موارد مطرح شده بود.

ارسال نظرات