در مراسم بزرگداشت روز آذری‌های مسلمان جهان مطرح شد؛

۱۹ ژانویه فرصتی برای یادآوری هویت واقعی آذری های مسلمان

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل به لزوم حفظ هویت شیعی بین آذری های مسلمان اشاره کرد و گفت: حفظ مفاخر آذری‌های مسلمان یکی از وظایف کنونی ما بوده و ۱۹ ژانویه فرصتی است تا این هویت حفظ شود.
کد خبر: ۹۴۰۸۷۱۰
|
۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷

۱۹ ژانویه فرصتی برای یادآوری هویت واقعی آذری های مسلمان

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، مراسم بزرگداشت روز آذری‌های مسلمان جهان  با حضور میهمانان ملی و بین المللی  و با سخنرانی آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، محمد حسین رجبی دوانیقی  و حجت‌الاسلام عیسی مهدوی شباهت از جانبازان دوران دفاع مقدس  و اهل کشور ترکیه  در نگارخانه خطایی اردبیل برگزار شد.

۱۹ ژانویه فرصتی برای یادآوری هویت واقعی آذری های مسلمان

آیت‌الله سیدحسن عاملی  در این مراسم به لزوم حفظ هویت شیعی بین  آذری های مسلماناشاره کرد و گفت: حفظ مفاخر آذری‌های مسلمان یکی از وظایف کنونی ما بوده و ۱۹ ژانویه فرصتی است تا این هویت حفظ شود.

وی از راه اندازی بنیاد شاه اسماعیل خبرداد و گفت: یکی از وظایف  بنیاد شاه اسماعیل نظارت بر مفاخر آذری‌های مسلمان و هم‌چنین جلوگیری از مصادره این مفاخر و شناساندن آنان به جهانیان است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: باید با استفاده از این ظرفیت نگذاریم آذری‌ها از قرآن، ولایت و اهل بیت جدا شوند و از آنجایی‌که زبان ترکی آذری، زبان مرثیه بوده، ارادت به اهل بیت(ع) در زندگی تمام آذری‌های مسلمان جهان وجود دارد.

آیت الله عاملی با اشاره به اهمیت نگارش خاطرات جانباز اهل ترکیه عنوان کرد: خاطرات این رزمنده و جانباز اهل ترکیه که در هشت سال دفاع مقدس حضور داشته باید نگارش شده و به نسل امروزی معرفی شود چرا که خاطرات این رزمندگان اسلام، چراغی برای نسل آینده است.

 

انقلاب اسلامی ایران،متصل به  نور وحی و  اهل بیت(ع) است

حجت‌الاسلام «عیسی مهدوی شباهت» جانباز ترکیه ای دوران دفاع مقدس نیز در این مراسم به روایت خاطرانی از دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: در جنگ ایران و عراق ۲ شهید از کشور ترکیه  تقدیم انقلاب اسلامی ایران بودند.

وی  با بیان اینکه افتخار می‌کنم  در دفتر شهادت، اسم من نیز به عنوان جانباز به ثبت رسیده است، گفت:  شایسته است از مقام امام امت که در هدایت رزمندگان به جبهه‌های حق علیه باطل نقش ممتازی را ایفا کردند، تقدیر کنم.

مهدوی شباهت به عصر حاضر اشاره کرد و گفت: نور انقلاب اسلامی در ظلمت جهانی که مملو از اومانیست و لیبرالیست بود پرتو افشانی کرد و امروز این انقلاب متصل به وحی و نور اهل بیت(ع) توانسته دل امت اسلامی را نورانی کند.

وی جنگ هشت ساله ایران را دفاع مقدس در برابر ناراستی‌ها و کجی‌ها  دانست و گفت: لشکر عاشورا ، لشکر فداکار و ایثارگری بود که تمامی رزمندگان آن با سلحشوری تمام سعی کردند تا عزت و عظمت را برای امت اسلامی خلق کنند.

این جانباز ترکیه ای ضمن گرامیداشت ۱۹ ژانویه به عنوان روز همبستگی آذری‌های مسلمان جهان گفت: عشق به اهل بیت(ع) عامل اصلی وحدت امت اسلامی است و قطعاً به دور از هرگونه زبان، قوم و قبیله‌ای باید وحدت و همگرایی در امت های اسلامی برقرار شود.

ارسال نظرات