خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان و دانش آموزی استان قم خبر داد
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان و دانش آموزی استان قم از تشکیل ۲۰ تیم پیشرفت مدرسه در سطح آموزشگاه‌های ناحیه ۳ آموزش و پرورش قم خبر داد.
کد خبر: ۹۴۰۸۷۵۲
|
۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، سرهنگ «علی اکبر شفیعی» مسئول سازمان بسیج فرهنگیان و دانش آموزی استان قم در همایش توجیهی مدیران تیم های «پیشرفت مدرسه» بسیج فرهنگیان که هفته جاری در کانون شهید بیطرفان ناحیه ۳ قم برگزار شد، اظهار داشت: بسیج فرهنگیان بعنوان تشکل فراگیر انقلابی فعال در بدنه دستگاه مهم و سونوشت ساز آموزش وپرورش، با تغییر رویکرد چند سالی است که ماموریت اصلی خود را کمک به ارتقاء کارآمدی دستگاه آموزش وپرورش قرار داده است.

تشکیل ۲۰ گروه «پیشرفت مدرسه» در سطح آموزشگاه‌های ناحیه ۳ قم+ تصاویر


وی افزود: با رویکرد جدید، کانون فعالیت بسیج فرهنگیان در مدرسه است البته با نقش آفرینی معلم. اگر بخواهیم به سمت پیشرفت کشور در فرایند تحقق عالیه نظام که تمدن نوین اسلامی است حرکت کنیم در آموزش وپرورش باید مرکز عالم را مدرسه بدانیم و برای اینکه به این هدف برسیم باید معلمان بسیجی را در قالب گروه‌های پیشرفت مدرسه سازماندهی کنیم.

تشکیل ۲۰ گروه «پیشرفت مدرسه» در سطح آموزشگاه‌های ناحیه ۳ قم

شفیعی گفت: امروز تعداد معلمان و کادر اداری برخی مدارس ما از کارمندان خیلی از ادارات، بیشتر است؛ یک مدرسه با ۵۰۰ دانش آموز بیش از ۷۰ معلم دارد که همه این‌ها لیسانس و یا فوق لیسانس دارند؛ ۷۰ نفر معلم دانشگاه دیده در مدرسه گردهم می‌آیند، اما بسیج در کنارشان نیست.
وی افزود: در مدرسه بسیج دانش آموزی داریم، تشکل‌های دیگر داریم، اما متاسفانه جای بسیج فرهنگیان خالی است. یعنی برای معلمان بسیجی ما در مدرسه هیچ پشتیبانی، هیچ برنامه‌ای وجود ندارد که این‌ها را دور هم جمع بکند.
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان و دانش آموزی قم خاطرنشان کرد: معلم ما معلم انقلاب است. قرار است نیرو‌های مورد نیاز این کشور را تربیت کند، قرار است آدم تربیت بکند تا آن‌ها جامعه را تربیت کنند، کسانی که می‌خواهند جامعه را تربیت بکنند، کادر انقلاب بسازند و نظام اسلامی را حمایت بکنند، کسانی هستند که تحت فشار‌های گوناگون بیرونی هستند.

تشکیل ۲۰ گروه «پیشرفت مدرسه» در سطح آموزشگاه‌های ناحیه ۳ قم+ تصاویر


وی ابراز کرد: امروز دشمن اگر می‌خواهد یک جایی را تخریب کند، یا اعتصاب راه بیندازد، متاسفانه خیلی راحت از طریق تشکل‌های مرتبط با لیبرال‌ها و غرب، به بهانه مشکلاتی مثل معیشت، کمبود حقوق و بسیاری از نارسایی‌هایی دیگر، معلمان ما را جذب خود می‌کند، اما در مدرسه جای بسیج فرهنگیان خالی است که نگذارد آن‌ها معلمان ما را از ما بگیرند.
شفیعی تاکید کرد: اگر بسیج فرهنگیان در مدرسه حضور داشته باشد می‌تواند این خلاء‌ها را پر کند، می‌تواند معلمان را جذب بکند و این فاصله‌هایی که امروز افتاده کوتاه بکند و از بین ببرد.

تشکیل ۲۰ گروه «پیشرفت مدرسه» در سطح آموزشگاه‌های ناحیه ۳ قم+ تصاویر


وی با تشریح اهداف و فعالیت کلی تیم‌های پیشرفت مدرسه، عنوان کرد: این تیم‌های در یک نگاه کلی، مسایل و چالش‌های مربوط به مدرسه را احصاء و برای برون رفت از آن، برنامه اجرایی ارائه می‌دهد.
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان و دانش آموزی استان قم گفت: تیم پیشرفت مدرسه به کارآمدی آموزش وپرورش کمک می‌کند تا مدرسه تراز انقلاب اسلامی شکل بگیرد، خلاء‌ها را پر کند، از دستاورد‌های انقلاب در مدرسه صیانت کند، سند تحول آموزش وپرورش و مطالبات رهبر حکیم وفرزانه انقلاب را در مدرسه عملیاتی نماید، به ارتقای منزلت معلمی، تحقق عدالت آموزشی و پرورشی و به مدیر مدرسه در راهبری مدرسه کمک کند و در واقع معضلات مدرسه را از طریق هیئت اندیشه ورز حل نماید.

تشکیل ۲۰ گروه «پیشرفت مدرسه» در سطح آموزشگاه‌های ناحیه ۳ قم


وی با اشاره به جزییات ماهیت تیم پیشرفت مدرسه ادامه داد: تعداد اعضای تیم حداقل ۳ نفر و حداکثر ۵ نفر شامل مدیر مدرسه به عنوان مسئول تیم، دبیر تیم که نماینده معلمان با بیشترین محبوبیت ومقبولیت در بین معلمان مدرسه، معاون پرورشی، انجمن اولیاء مربیان و معاون آموزشی مدرسه می‌باشد و سایر معلمان به عنوان اعضای تیم محسوب می‌شوند.
شفیعی ادامه داد: ما با این طرح به دنبال تقویت و جذب معلمان، پیشبرد ماموریت‌های مدرسه و تشکیل ساختار بسیج فرهنگیان در مدارس هستیم.
وی با بیان اینکه مدرسه خاکریز اول جنگ نرم است و تیم پیشرفت مدرسه در این جنگ، هدفش تبدیل تهدیدات به فرصت هاست، گفت: این تیم برای برنامه‌های خود تقویم آموزشی دارد.
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان و دانش آموزی استان قم در پایان، افزود: هفت کارگاه تحکیم خانواده و سبک زندگی اسلامی، سواد رسانه، بصیرتی، تبیین بیانیه گام دوم انقلاب، بیین سند تحول بنیادین آموزش وپرورش، پرسش و پاسخ اعتقادی و جمعیت برای مقابله با تهدیدات و کاهش آسیب‌ها در مدارس، تعریف شده که تیم پیشرفت مدرسه متولی اجرای آن است.
انتهای پیام/

ارسال نظرات