خبرهای داغ:
فرماندار:

بازرسی از اماکن عمومی اهواز با دقت بیشتری انجام شود

فرماندار اهواز گفت: با توجه به شناسایی موارد متعددی از سویه اُمیکرون اگر غفلت کنیم سرعت انتشار بیماری می‌تواند ما را با مشکل مواجه کند لذا تیم‌های بازرسی باید دقت بیشتری دربازرسی ازاماکن عمومی داشته باشند.
کد خبر: ۹۴۰۹۳۵۹
|
۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۶

مسعود فلاحی یکشنبه در نشست ستاد کرونا اهواز که در محل فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: اکنون به لحاظ رنگ بندی در شرایط خوبی قرار داریم ولی نباید غفلت کرد زیرا کرونا یک ویروس ناشناخته است.

وی بیان کرد: باید رعایت شیوه نامه ها و مهمتر از آن ماسک زدن و فاصله گذاری اجتماعی را در جامعه نهادینه کرد تا حداقل خسارت را داشته باشیم.

فرماندار اهواز گفت: عملکرد بانک ها در بحث رعایت شیوه نامه ها بسیار خوب است اما این موضوع در برخی از اصناف مورد انتقاد است لذا اکیپ های بازرسی باید بیشتر تلاش کنند.

وی افزود: باید حساسیت رعایت شیوه نامه ها را در اماکن ورزشی، رستوران ها، تالارهای پذیرایی و خصوصا بازار ایجاد کنیم تا با آمار فجیع بیماری مواجه نشویم.

فلاحی گفت: ادارات لازم است کارکنان خود را وادار به واکسیناسیون کنند. در حال حاضر مهمترین مشکل ما در اهواز تزریق دُز اول است و تاکنون ۶ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال اهواز که حدود ۷۰ هزار نفر هستند نسبت به تزریق واکسن اقدام نکرده اند.

وی افزود: باید با اعمال فشار و محدودیت‌های اجتماعی همچنین ارائه خدمات بر اساس کارت واکسیناسیون، آن دسته از افرادی را که تمایل به واکسن زدن ندارند را وادار به انجام این کار کنیم.

در ادامه امراله مردانی رییس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: تعداد مراجعه به مراکز منتخب در شرق اهواز از ۷۰ به ۱۵۰ مورد رسیده و تعداد موارد بیماری به مراتب بیشتر شده است.

وی افزود: نقطه آسیب ما در مکان های با پوشش پایین واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه های بهداشتی است. هنوز ۶ درصد افراد بالای ۱۲ سال شهرستان اهواز واکسن نزده اند که این امر نگران کننده است زیرا این افراد می توانند جان دیگران را به خطر بیاندازند.

مردانی گفت: سه مرکز جامع سلامت در شرق اهواز از ساعت هشت صبح تا هشت شب فعال هستند همچنین پنج دستگاه اتوبوس آمبولانس در نقاط آسیب پذیر به امر واکسیناسیون مشغول می باشند.

وی افزود: در پوشش نوبت سوم واکسن یک درصد از آمار کشور فاصله داریم که امیدواریم در روزهای آینده شرایط کار بهتر شود.

رییس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: تمامی واکسن های موجود در مراکز تجمیعی جزو بهترین واکسن ها هستند لذا نباید اصرار بر تزریق یک نوع واکسن کرد. از مردم تقاضا داریم به نوع واکسن توجه نکرده و هر چه سریعتر واکسن نوبت سوم خود را دریافت کنند.

در حال حاضر شهرستان اهواز و دیگر شهرهای استان خوزستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

تاکنون بیش از ۶ میلیون و ۴۵۰ هزار دُز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها