خبرهای داغ:
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قم با اشاره به جایگاه مادر در انسان پروری و تربیت صحیح فرزند و ارتباط مستقیم آن در کاهش آمار جرائم و تخلفات گفت: منزلت و مقام بلند مادر در کاهش آمار تخلفات تأثیر بسزایی دارد.
کد خبر: ۹۴۰۹۵۲۱
|
۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱

حجت‌الاسلام مجید یزدی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم، با اشاره به جایگاه ارزشی و حقوقی زن در جوامع غیر متمدن و پیشرفته گفت: در دوران جاهلیت زن از جایگاه بسیار پایینی برخوردار بود به گونه ای که در آن دوران همچون کالا و وسایل منزل به ارث دیگران می‌رسید اما اسلام مقام زن را به حدی بالا برد که در واقع بین زن و مرد تساوی ایجاد کرد تا حقارت نسبت به زن و زنده به گور کردن دختران از بین برود.

وی به یکسان بودن زن و مرد اشاره کرد و افزود: در آیه اول سوره نساء خداوند متعال می فرماید: ای انسان ها همه شما از یک نفس واحده آفریده شده و همسرتان نیز از همان نفس واحده خلق شده است؛ در واقع زن و مرد در آفرینش یک مبدأ و گوهر دارند. همچنین در آیه ۵۶ سوره ذاریات آمده است" من جن و انس را آفریدم تا با مرکب عبادت به کمال و تعالی برسند؛ بنابراین هدف خلقت آنها یکسان است و در مبدأ و گوهر وحدت دارند . در عرصه ای دیگر تقوا بین زن و مرد وحدت ایجاد می‌کند به گونه‌ای که هر کدام از آنها با تقوا نزد خداوند عزیز می شوند.

مسئول دفتر ویژه رئیس قوه قضائیه با اشاره به برخی تفاوت های بین زن و مرد ادامه داد : با توجه به این تفاوت ها رسالت‌های زن و مرد نیز متفاوت است از این رو مهم ترین رسالتی که خداوند بر عهده زن قرار داده است انسان پروری است؛ زیرا انسان گران قیمت ترین و بالاترین موجودِ خلقت است و ساخت شخصیت این موجود پیچیده کار بسیار دشواری است .

حجت‌الاسلام  یزدی با اشاره به تکامل ساخته شدن انسان عنوان کرد : لزوم تربیت صحیح از چهار عرصه امکان پذیر می باشد : ۱)وراثت و ژنتیک از طریق ولادت ، ۲) تربیت و آموزش که سه مرحله اساسی دارد: هفت سال اولیه نیازمند الگوی خوب است ،۷ سال دوم نیازمند تربیت و آموزش است، ۷ سال سوم نیز دوران مشورت گرفتن از فرزند است. ۳) محیط که تمام مجاری ادراکی فرزند را شامل می‌شود و مادر نقش اساسی در تطهیر محیط پیرامون فرزند دارد.

معاون کل دادگستری قم با تاکید بر نقش حساس و کلیدی مادر در نظام خانواده و طراحی دشمن علیه این الگوی مهم یعنی مادر تصریح کرد: در حال حاضر طراحی دشمن بر متلاشی کردن نظام خانواده به خصوص لکه دار کردن مادر است؛ زیرا مادر از شأن و جایگاه بالایی برخوردار است .رابرت مرداک که شبکه های اسرائیلی و ضد انقلاب مانند شبکه من و تو را با بودجه و اشراف خود مدیریت می‌کند مدعی است تئوری متلاشی کردن نظام خانواده و لکه دار کردن مادر ایرانی به شکست ایران و شیعه تا چند سال آینده  می انجامد.


معاون دادگستری کل قم با استناد به روایات ، مادر را رکن و اساس خانواده نامید و افزود : خداوند متعال در قرآن کریم شأنیت بالایی برای مادر قرار داده است و ساختار و رشد و بالندگی زن را در زینت و زیور و زیبایی بیان میکند پس چنین موجود ظریفی اهل جنگ و درگیری و استدلالات پیچیده عقلی و منطقی نیست؛ بنابراین لزوم تعامل با مادر نیازمند عاطفه و احساس و عنایت می باشد. حضرت زهرا (س) می‌فرمایند: اگر میخواهید بهشتی شوید در رکاب مادر باشید.

وی ضمن اشاره به تربیت صحیح فرزند در خانواده خاطرنشان کرد و افزود: کلانشهرهای ما از خردشهری به نام خانواده تشکیل شده اند که اگر فرزندانی با تربیت خوب داشته باشیم یقینا کلانشهر های خوبی را خواهیم داشت . مهمترین چیزی که در هستی تشکیل می شود خانواده نام دارد و با چهار پایه مهم ترسیم می شود عفو ، صفح ،رحمت ، مودت.

حجت الاسلام یزدی در خصوص اصلاح افراد و تطهیر محیط فرزندان تصریح کرد : در نظام دینی زن و مرد همانند دو بال هستند و زن فرشته نجات مرد تعریف شده که قطعا راز استحکام خانواده نیز می باشد و در مقابل ، جوامع غربی زن را کالا و ابزار معرفی کرده و نگهبان و پاسبان تلقی می‌کند.

وی ادامه داد: از این رو مادر با چهار محور، نقش اساسی در تقلیل آسیب های اجتماعی جامعه دارد : ساخت شخصیت ناهنجاری گریز که توسط مادر در ۷ سال اول زندگی اتفاق می افتد، اصلاح فرد یا افرادی که به سوی ناهنجاری می رود ، بالا بردن آگاهی و اطلاعات افراد عاملی برای دوری از ناهنجاریها ، محیط فرزندان باید مطهر و پاک باشد، بنابراین این چهار ضلع مربع سبب می شود محصول خروجی خانواده جرم گریز و ناهنجاری گریز باشد.

وی در پایان ضمن بیان گناهان و آسیب های اجتماعی در فضای مجازی اظهار داشت : گناه کردن آثاری دارد و بدترین گناه، کوچک شمردن گناه است چه بسا اعتیاد به شبکه های اجتماعی گام اول شیطان است رفته رفته انسان را به دار بکشد. پس تاثیر گذاری که زن در ساخت انسان دارد باید بدان توجه شود و جایگاه والایی که خداوند متعال برای مادر ترسیم کرده است در فرزند پروری بسیار موثر است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات