خبرهای داغ:
جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان جنوبی خبر داد:

توزیع ۱۳۰۰ کیلو بذر گیاه زیره سبز در دهستان پترگان شهرستان زیرکوه

کد خبر: ۹۴۰۹۵۸۲
|
۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مهدی هنری جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان امروز در دهستان بارنجگان گفت: یکی از برنامه‌های قرارگاه توانمندسازی کشاورزان و روستائیان به منظور استفاده از ظرفییت‌های روستا در راستای اشتغالزایی است که با کمک امامین روستا در حال پیگیری و انجام است.

وی ادامه داد: در همین راستا امروز هزار و ۳۰۰ کیلو بذر گیاه زیره سبز در دهستان پترگان توزیع شد که در ۲۰۰ هکتار از اراضی این منطقه کشت خواهد شد.

هنری بیان کرد: شهرستان زیرکوه به لحاظ کشت گیاهان دارویی از ظرفیت خوبی برخوردار است به همین منظور کاشت گیاه زیره سبز در دستور کار قرار گرفت که در سال خوب آبی پیشرو بتوان ارز آوری فراوانی با کاشت این محصول نصیب کشاورزان این منطقه شود.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان افزود: بذر‌هایی که امروز به صورت رایگان به کشاورزان تحویل شد که تنها زمان برداشت محصول که اردیبهشت سال آینده است میزان بذری که تحویل گرفتند به قرارگاه می‌دهند و مابقی محصولات سود کشاورزان از کشت این محصول خواهد بود.

وی به آموزش‌های کشت به کشاورزان این منطقه توسط سازمان‌های مربوطه اشاره کرد و ادامه داد: در کشت و برداشت این محصول از هیچ گونه کود و مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود که ضمن تهیه محصول ارگانیک باعث کاهش هزینه‌های تولید برای کشاورز می‌شود.


جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان جنوبی گفت: هدف از کشت زیره سبز در این منطقه بدلیل پتانسیل دهستان پترگان در پرورش گیاهان دارویی و استفاده بهینه از زمین‌های دیم است که با کشت این محصول ارزش افزوده دو برابری نسبت به سایر محصولات دیم نصیب کشاورزان می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها