خبرهای داغ:

اخذ مجوز بین المللی برای فرودگاه سمنان

با تصویب هیات دولت ، مرز هوایی فرودگاه سمنان صادر و این مرکز به عنوان فرودگاه بین المللی مجوز گرفت.
کد خبر: ۹۴۰۹۷۰۳
|
۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، در جلسه اخیر هیات دولت به استناد تبصره (۱) ماده (۱۰۳) قانون امور گمرکی و با هدف تسهیل در صادرات و رونق گردشگری در کشور، فرودگاه های یاسوج در استان کهگیلویه و بویراحمد، سمنان در استان سمنان و جهرم در استان فارس را به عنوان فرودگاه های مجاز برای ورود و خروج کالا و مسافر تعیین شد.
بدین ترتیب سرانجام پس از پیگیری های چندین ساله مجوز مرز هوایی فرودگاه سمنان صادر شد تا استان سمنان دارای 2 فرودگاه با مرز هوایی باشد.

پیش تر فرودگاه  شاهرود مجوز مرز هوایی را اخذ کرده و بین المللی شده بود.

عباس گلرو نماینده مردم سمنان ، مهدیشهر و سرخه در گفت و گوی تلفنی با خبر سیمای سمنان گفت : فرآیند اخذ این مجوز یک سال زمان برد و پس از تصویب در کمیسیون های تخصصی صنعتی و دفاعی هیات وزیران ، سرانجام در جلسه روز یکشنبه هیات دولت که به ریاست آقای رییسی برگزار شد ، تصویب و ابلاغ شد.

وی افزود : اخذ مجوز بین المللی شدن فرودگاه سمنان  ، یکی از الزامات توسعه یافتگی است و سبب تسهیل در توسعه تجارت داخلی و خارجی و آسانی حمل و نقل مسافر بخصوص از مبدا سمنان به عتبات عالیات ، دمشق و مکه معظمه و مدینه منوره خواهد شد.

 گلرو با بیان اینکه زیر ساخت های فرودگاه  سمنان استانداردهای بین المللی فنی و گمرکی را دارد  گفت : با اخذ این مجوز ، دریافت تجهیزات نرم افزاری برای فرودگاه تسریع می شود .

ارسال نظرات
پر بیننده ها