خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه گفت: جریان سیاسی استان خوزستان فعالیت سیاسی خود را دایر بر مفاهیم قرآنی کرده و کانال کشی فکری کنند و مانع از جولان افکار غربی در بین جوانان شوند.
کد خبر: ۹۴۰۹۹۳۹
|
۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷

حجت‌الاسلام علیرضا مالکی استاد حوزه و دانشگاه در نشست فعالان سیاسی و فرهنگی استان خوزستان در مسجد امام حسین (ع)اهواز اظهار داشت: جهاد یکی از کلیدواژهای است که مقام معظم رهبری مرتب و به ویژه در دوره اخیر خیلی بدان تاکید دارند.

وی افزود: جهاد در نگاه دینی جهد و تلاشی است که در مقابل و برابر دشمن باشد و اگر تلاشی که موجب پیشرفت و ناامیدی دشمن در عرصه های مختلف نشود، جهادی نیست.

این استاد حوزه و دانشگاه در این نشست با اشاره به وظیفه سنگین فعالان فرهنگی و سیاسی در گره‌گشایی از اذهان عموم مردم تاکید کرد: جریان تحریف با پول آمریکا و سعودی ها در تلاشند که افکار عمومی را منحرف و در مبانی فرهنگی و انقلابی کشور دگردیسی ایجاد کنند.

وی بیان داشت: یکی از مبانی مهمی که می تواند در مقابل هجمه فرهنگی غرب، جامعه را ایمن سازد، کار مبنایی و اعتقادیی استوار بر کتب شهید مطهری و علامه مصباح است. جوانان برای اینکه در مقابل سیل شبهاتی که علیه انقلاب از سوی سعودی ها و صهیونیست ها روان است؛ مصون بمانند، باید مسلح به این مبانی انقلابی باشند.

مالکی تصریح کرد: جریان سیاسی استان خوزستان فعالیت سیاسی خود را دایر بر مفاهیم قرآنی کرده و کانال کشی فکری کنند و مانع از جولان افکار غربی در بین جوانان شوند.

وی با اشاره به مساله جهاد ادامه داد: جهاد از کلیدواژه های است که در منظومه فکری رهبری انقلاب از سال 1353 تا کنون برجسته و قابل رهگیری است و در دیدار اخیر با مداحان بیش از 40 بار به این واژه اشاره کردند.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: اولویت اول امروز جریان های فکری و فرهنگی خوزستان و کشور باید جهاد بویژه جهاد تبیین باشد و این مسئله ای است که رهبری انقلاب بدان تاکید کردند. هر کسی از افراد براساس دایره نفوذی که دارد مفاهیم و مبانی و دستاوردهای انقلاب را تببین کند.

وی ادامه داد: جامعه مومنین خوزستان باید ید واحده شده و در استان شبکه تبیین راه اندازی کنند و این قبیل از جلسات ارزنده که متعلق به مومنین و افراد مستحکم انقلابی است و بر مبنای قران و مسجد است؛ نوید یک رویش ارزنده و عمیق است که می تواند فارغ از هیجانات سیاسی؛ عمق سیاسی و دینی تحولات استان را افزایش دهد.

مالکی گفت: دهه فجر نزدیک است و این بهترین فرصت برای تبیین و راه اندازی و تکمیل شبکه تبیین در استان است و لازم است جریان ها و حلقه های فکری و سیاسی متشکل و دستاوردهای سیاسی و اقتصادی انقلاب را تیین کنند و هر کجا گره ذهنی بود تببین و روشنگری کنند و اجازه ندهند دشمن حقیقت را وارونه جلوه دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها